07 March 2011

saya udah boleh masak !!

hoyeah . . . hoyeah . . .

alhamdulillah . . . setelah pat bulan menanti. masuk bulan kelima, aku dah boleh masak-masak dah . . . dulu tak masak bukan sebab tak boleh masok dapor ke ape ke cuma dulu aku melepek terbaring terlentang je kejenye . . . sekarang udah abes fasa itu . . .  (hari2 berdoa ia berkekalan sampai deliver . . .) aku nak ektip balik. bak kata mak pak aku . . . rajin sket wat keje tu . . . baru la anak tu rajin . . . jangan suka cebik2 nanti anak kuar kang jadi macam tu . . . pendek kata bila ada benda bertentangannnnnn je mesti akan kuar ayat2 jangan jangan itu . . . ohh . . .  pandai kalian mengambil kesempatan yerrr . . . (kalian = mak, ayh, en.sOmi). takpe takpe . . . sekarang saya sudah semangat. part 1 ialah memasak. mau bukti ??
.
.
.

tadaaa !!!


aku dah start masak seminggu ok . . . tapi ni je gambo yang ade. sebab aku adalah kurang rajin nak angkut kamera klik sana klik sini. huhuhu . . . yela kan . . . time memasak adalah sebaik sahaja memijak lantai rumah selepas balik keje. en.sOmi ni plak jenis nak makan sebelum maghrib (aku pun dah terikut cara beliau) jadi kena la masak macam orang masuk pertandingan tu kan . . . (pehhh . . macam hebat sangat jerk) maka masuk umah je, letak beg, bukak tudung, bukak aksesori, teruussss ke dapur. salin baju pun curik2 time goreng ikan ke, tumis bawang ke. haaaaa . . . dasyat tak situasi aku sekarang. hua hua hua . . . citer kena gempak kan . . . baru nampak perubahan ketara. hihihi . . . tapinye takde la aku wat keje tu semua sensorang . . . sudah pasti la en.sOmi ada disisi. beliau still tak berani nak biar aku wat sensorang. (eh, ke aku yang ngengade still takleh nak independent? wakakakka...) sebab aku kan cepat letih. so, beliau kena la ada untuk backup ape yang patut. yang pasti tugas masak nasi adalah tugas tetap beliau. hahahhaha . . . tima kasih ye en.sOmi.

dipendekkan citer, aku bersyukur dengan situasi sekarang.  =)


* weekend lepas (ahad) aku masak mee kuah kat umah mak kajang. sangat setappppp hokeehhhh . . . nanti aku setoli yer. (eh, ade ke orang nak bace setoli itu? ohh . . . takpe, aku tak kesah. belog memang tempat untuk setoli moli) muahahhahaha . . .
.
.
.


4 comments:

  1. whoaaa.... yang udang tu nampak besh....hurmm...sejak bila pandai masak mee kuah....rugi betul la...

    ReplyDelete
  2. masak2 tu hantar laa ke putrajaya.. eh, bila nak jemput datang umah baru nih? lalalala

    ReplyDelete
  3. abg chaq : baru blajar ritu ngan pak lang kat umah chu time nikah fifi.

    abg ngah : tungguuuuu.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...