16 March 2011

mari bersedekah kepada jusco !!!

huahhahahhahahahahaha....

boleh tak nak mulakan sesuatu dengan gelak-gelak gilo?? ahhh... tak kira.. nak gelak gak .... hahhahahahahah.... hep! aku bukan gelakkan orang tau... aku gelakkan diri sendiri... hhahahahhahahaha.... ok. dah. dah. sebelum kena jeling, aku benti gelak sekarang.  ngeee ~

kan kelmarin kan aku memekak memekik kat sini ngadu-ngadu kat korang yang aku tetibe je mengalami kekusutan akal dan keserabutan minda kan... pehtu ntah cemane bleh plak tetibe jadi miong jap-jap terlupa tu.. jap-jap terlupa ni.. pehtu tetiba lagik muka berkerut-kerut pikir tu.. pikir ni... hoh! macam tengah period plak. emosi tak stabil. eh jap. jap. period tu ape ek? period tu macam steroid yang ubat tu ke?? ok. jap aku gugel jap. ooo.... period tu kitaran haid yang dialami oleh setiap wanita pada setiap bulan.......... ehhhhh.... tapi kan....... nape aku macam tak penah alami je peod tu sejak 5 bulan ni??? ohhhh.... normalkah aku??? tell me!! tell me!! 


<>

<>

<>


STOP! mardhiyyah..... STOP! nanti orang nyampah ngan kegedikkan ko. dah la larik tajuk... huahhahahhahaha.... ok. ok. (eh, korang perasan tak aku selalu guna perkataan ok. ok. ?? hhahahhaha...) huuuuiiiiii... dah. dah. al-kisahnye hasil daripada masalah emosi yang aku alami 2 hari lepas, semalam setengahari aku sok sek sok sek sana sini minta ubat penenang kepada masalah aku tu... so, setelah dinasihat dan diberi cadangan ditambah juga dengan kena marah dan kena marah lagi... maka dengan nekadnye aku pun buat la keputusan untuk gi bank kuarkan duit untuk shopping gak petang semalam. nekad wehh!! kena beli gak!! sian kat budak dalam ni dah kurang ruang nak membesor.. huaaaaaa...... dapat aku bayangkan air mata aku jatuh tik tik tik diwarnai dengan tangan yang tiba-tiba jadi berat nak bayar kat cashier tu nanti... (giler kedekut aku ni.. ngeh ngeh ngeh).

situasi sebenar - aku bagi siap-siap duit tu semua kat en.sOmi. so, masa bayar nanti kira aku feeling macam beliaulah yang kuarkan duit, bukan aku.. kuakakakkakakaka... (eh, korang jangan terpikir-terpikir plak nape aku tak terus mintak en.sOmi belanja aku beli semua... ohhh... aku memang macam ni, kalau bleh baju sendiri biar aku kuar duit sendiri, kalau en.sOmi nak belanja.... tu nanti aku gugel baju paling mahal, dah tak mampu nak beli sendiri.. barulah aku senyum kelip-kelip mata paksa beliau kuar duit. huahahhahahha....) 

abes waktu kerja terus kepergian lah kami ke jasko.. dalam otak aku ni dok terbayang-bayang balik baju-baju yang aku gugel tadi. siyes wehh... aku jadi blur... tak tau nak beli baju macamane... ye la kan... fokus aku yang wat aku serabut ni adalah sebab kena cari yang formal sebab nak pakai gi keje.. kalau setakat untuk gi jenjalan tu lain... tshirt pun aku bleh sarung lagi... dan dalam masa yang sama alang-alang dah beli, biarlah baju tu boleh pakai gi jenjalan gak.. satu lagi yang buat aku serabut sebab selama ni aku gi keje HANYA pakai baju kurungggggg jeeeee.......... mane penah pakai baju lain... so, bila kali ni baju kurung semua dah tak muat (siap satu baju tu zip dia dah pecah pagi tadi), tu yang dok termenung tuuu... hua hua hua... sian tak aku???

dengan ini wahai kengkawan sekalian ....... dengan kembang kempis dalam kepoyoannye aku nak menunjuk-nunjuk tayang gak kat korang hasil nekad aku semalam ....... sambil tu sila bayangkan keadaan aku yang bermuka bersahaja time tengok tag harga baju-baju kat situ.. pehhh... sejarah dalam hidup tau beli pakaian mahal-mahal ni pakai duit gaji melainkan suar jeans ngan baju kurung... lantak la korang nak kata aku ape pun. tu memang hakikat hidup aku yang sederhana ni... (agaknye ni lah hasil mak pak aku yang dari kecik tak ajar kemewahan) huhuhu... (wehh.. ape aku melalut ni... tengok je la gambo-gambo ni yerr..)



<>

<>

<>



ehem... ehem...
Alhamdulillah.... dengan rm2** aku dapat 3 helai baju, 1 suar, 1 kain yang SANGAT selesa. memang berbaloi-baloi lahhhh.....




<>


dan dengan rasminya semalam aku melantik diri sendiri untuk menjadi duta SCARLET.


ngeh. ngeh. ngeh. poyo tak??

aku memang ada gak pakai jenama SCARLET ni.. memang dah tahap jatuh cinta dah... sebab kualiti dia memang sangat comfort... tapi setakat ni yang ada adalah underware je la.. pakaian lain takde ler sebab macam sayanggggggg jeeeee duit nak beli baju mahal-mahal ni... (tapi beli beg bleh plak.. huhu.. nape ek aku macam tu??)

ada citer masa test-test baju ni.. memula aku masuk sensorang dalam fitting room. test satu set baju, bukak pintu sambil mata lilau-lilau cari en.sOmi.. seb bek en.sOmi pandai tunggu kat depan pintu je... huhu... yelaahhhhh... aku nak beli baju kena dapat APPROVAL en.sOmi dulu... kena bagi cantik dimata beliau, kalau ikut mata aku sorang je... pastu dah beli baru tunjuk beliau.. memang 50-50 je la chance aku nak pakai pakaian tu... so, aku pun dah macam terbiasa macam tu.. kalau dalam masa 2 saat en.sOmi cakap 'OK', so memang jadiklah aku amik baju tu.. tapi kalau ada kerut-kerut kat dahi tu... aku anggap beliau tak berkenan aje lahh....

jadinye, test satu baju.. bukak pintu bagi beliau tengok. masuk baju kedua, aku terus suh en.sOmi masuk tunggu kat dalam je.. sebab macam leceh je nak pakai-pakai, bukak pintu.. tutup balik, pakai-pakai bukak pintu.. cover-cover semua.. uiiiiii.... masuk je la bangg.... tak kan orang nak marah plak... dah kompom-kompom yang kat area ni semua sOmi isteri... tak kan pakwe makwe blOm kawen gatai nak try baju peknen plak..... kan ... kan ... kan .... huahahhahahahahhahahaha ...



begitulah ceritanya.... dan semua dah siap basuh. dah jemur. sok gak aku nak pakai. hikksss.....

<>

<>

<>

ada lagi. ada lagi.

alang-alang dah menerai baju dok kat depan cermin beso... aku pun amik peluang ni untuk amik gambo perot aku yang menghening-ghening besonye... terkejut giler aku time test baju semalam. tengok cermin... wehhhhhhh............... biar betol ni perot aku !!! terjerit-jerit aku panggil en.sOmi tengok sekali. hahahhahaha... nape kat umah nampak macam biase je ek?? kat sini tengok.. mak aiiiiii...... termenung aku pegang-pegang perot. hahhahahahahahaa.... (kata 1st time... haruslah aku macam ni kan..huhu...maapkan saya yerr..)


<>

<>

<>

tadaaaa ...... !!!





inilah saya bersama kandungan di minggu ke 22 - 5 bulan 2 minggu.

(hover besonyer... jangan tertipu dengan gambo yerr... plus baju ngan kain ni beso sket.. tengok gambo bawah plak)


eh.. lebih kurang jerr... hihi...

<>

<>


inilah saiz sebenar...
ade gak gambo kenangan ngan en.sOmi.. hik hik hik..
belog ni kan dah macam diari aku... so, belasah je la simpan gambo dalam ni yerr...
boleh jadi kenangan time anak kedua nanti... opppssss!!! huahahhaha...



* muka saya begitu adalah kerana saya tidak bertudung yerr...*

<>

<>

8 comments:

  1. huhuhu...eksaited nmpk....dh pkai bj br ke?hahahaha...btol x ckp aku...bj2 kt ctu sume ok2 kn?kire ko ngn aku dh bleh sign in utk jd duta scarlet ibu ngandung la...hehehehe...lps ni ricky brg2 baby plk eh kt jusco tu...gerenti ko berpusing...hahahaha...

    ReplyDelete
  2. hahhahahaha... jom kita doa sesama bagi ada wakil scarlet bace entry aku ni.. hahahhaha...

    semalam aku saje je tak gi kat area baby... sebab aku takut aku melekat kat situ sampai kena halau ngan pak guard kata jasko dah nak tutup. kuakakakakaka....

    ReplyDelete
  3. tau xpe..... sekali seumur hidop kot ..... huhuhu

    ReplyDelete
  4. scarlet memang ok...berbaloi2 untuk beli...nt brg baby kalau ade warehouse sale kakak bgtau yer..eh..rasanye sekrg pun dah ade..semua branded n yang penting murah gilerrrrrrr...

    ReplyDelete
  5. Hahahahha.... selamber badak je cam whore kat fitting room..... ;-p

    ReplyDelete
  6. KITE DOK MENCARI BJ PEGNANT YG CANTIK YG BUKAN CAM MAK2...HEHE
    ADE 2 HELAI JENAMA SCARLET NI...PUAS HATI BL

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...