02 March 2011

BAKSO MELETOP KEBABOOMMMM !!!!

wahhh.... harini eksaited lebih citer pasal makanan non stop nieh.. hahahaha.. sambil taip ni sambil telan liur setiap saat terbayang bayang je bakso tu.. arrgghh !!


 ni nama dia kalau ikut tulisan kat apron brother jual tu 'BAKSO SOLO'.
yang ni aku amik yang biasa.. bola-bola daging tu + su'un je..
ada gak makan ngan mee kuning / mee keras / bihun
tapi aku suka yang simple macam ni. kebabommm okehh !!!

al-kisahnye satu hari tu aku gi pasar malam kat umah aku ni haa... (eh lupe la nak bagitau.. bakso ni hanya bleh didapati di pasar malam hari selasa desa baiduri ni saje ye... tempat lain aku tatau sebab lupe lak nak tanya brother tu.. heh heh heh...) aku ni sejak peknen, kira 1st trimister ritu memang dah lama tak kuar jalan-jalan ni... nak makan apape pun semua tapau balik umah je.. sebabnye aku memang alahan teruk. makan sesuap, baring. pastu termenung amik napas, amik semangat baru masuk lagi satu suap. haaa... dah macam tu takkan nak makan kat kedai kan. harus la makan kat umah..

bila dah masuk bulan ke 4 nak bulan ke 5 nie, agak-agak sihat sket aku kuatkan la diri ni nak meronggeng sana sini. tu yang bleh jumpa gerai bakso ni. selama ni gi pasar malam tu tengok gerai bakso macam biasa-biasa je. ritu ntah cemane bleh plak laju je ajak en.sOmi try bakso tu. diorang memang open table, so kitorang makan kat situ je untuk feel lebih... berbaloi-baloi okeeehhhhhh . . .

sebenarnye aku men belasah je konfiden dok order pehtu makan kat situ.. agaknye brother tu tau kot kitorang 1st time try.. so, dia ajar la cara makannye... kalau ikut brother jual tu, cara makan dia - tambah sambal belacan ngan kicap. tapi kat situ dia bagi pilihan.. ada sos, kicap, garam, sambal.. terpulang ikut citarasa masing-masing... aku memula buh sos ngan kicap je, kata baru try kan... takut nak buh macam-macam.. pehtu try buh sambal belacan. sekali kau.... tak puas aku malam tu. rasenye super duper sedap kebaboomm terbaekk dari ladang lahhhh !!!! (fuh.. telan liur lapanplonnam kali time aku taip ni..hahha..)

 air sirap tu periii yerrr... nak minum satu jag pun bleh.. tapi dia wat tawar, so dia sediakan air gula untuk kita ejas air tu ikut tekak masing-masing.

 haaa... ni aku punye makan semalam. dah buh sambal ngan kicap. gaul2. bismillahirrahmanirrahim... allahummabariklana........ terus tunduk sopan sampai ke titisan ke akhir tanpa pandang kiri kanan. hahhahaha... (telan liur lagi.. grrr....)

tengok je la rupa en.sOmi aku ni. sama je macam aku. tunduk sopan tanpa kata2. teruskan kunyahan sambil dok slurrpp... aaahhh... slurrpp.. aaahhh.. tahan pedas... heh heh heh... so, hasil hasutan ajaran aku kat en.sOmi, bakso ni memang dah jadi menu wajib kitorang setiap selasa.
.
.
.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...