25 October 2011

NUR SAKINAH | 3 BULAN


Yeay! yeay! Sakinah dah 3 bulan!!!! 




ehhh... silaaappp... Alhamdulillah.. Sakinah dah 3 bulan dah... *tersenyum bangga + lega


huahahhaha... tak sangka la plak... lepas ni bila jumpa orang boleh cakap camni...

dah kawin ke?
dah...
ehh.. ye ke? nampak macam anak dara je..
ehhh.. ehhh.. dah anak sorang dahh... *senyum malu


muahhahahhahahhahahhahahahha.... sumpah aku kena lempang sebab orang nyampah.. hahhahahaha....

tadi gi bawak Sakinah gi cucuk 3 bulan.. pagi-pagi buta kuar umah dengan tak mandi.. aku tukarkan baju dia je.. hahahha.. ye la, budak tecik takkan ko nak mandikan kul 7 pagi.. huhu.. bawak spare pampers ngan susu (tapi susu tak bagi pun sebab aku BF dia)..

ok.. Sakinah 3 bulan adalah...

  • pandai mengiring sendiri
  • sukaaaaaaaaaa bersembang & kadang-kadang membebel
  • suka main sorang-sorang
  • suka 'bilang jari' bila nak tido
  • akan tersenyum nampak gusi bila kena agah
  • dah tahu nama dia Nur Sakinah sebab bila kita panggil dia, dia akan berpaling dan senyum pandang kita
  • tido malam dalam tempoh yang lama
  • minum susu minimum 3oz, maksimum 5oz
  • tak nangis bila dimandikan air sejuk (air paip)
  • boleh gelak 'mengekek' bila diagah
  • kurang tido siang
  • dah pandai cari port bawah ketiak kalau tido atas pangku

 itulah sakinah sekarang ni... kadang-kadang tu sakinah suka tido lambat.. kul 11malam tu baru dia nak tido.. tu pun,bila aku dah jenuh main dengan dia pastu aku paksa suh dia tido gak.. hahaha.. tapinye... lepas tu dia akan tido sampai kul 5pagi macam tu dan kadang-kadang terus sampai kul 7pagi.. aku plak naik risau, takot dia lapo.. so, kalau sepanjang pagi dia tak bangun, kul 6pagi aku akan kejutkan dia gak untuk tukar pampers dan menyusu...ohhh sakinah sekarang selalu aku bedungkan time tido.. eloookkk je dia tak gerak-gerak... haihh boleh plak kan? time dalam pantang ritu kemain dia takmo dibedung.. pantang bedung je, mula la dia gelisah pastu MESTI tangan dia berjaya dikeluarkan.. huahahhaha...

tadi gi bawak cucuk sakinah 3 bulan.. so, berat dia dah 5.58kg (dulu 4.7kg) dan tinggi adalah 62cm (dulu 57.5cm)... aku sekarang dah keje kan.... maka tak dapatlah aku full bf dia.. stock tak mencukupi.. dah usaha, tapi tak berjaya.. huhuhu... tapi susu still ada dan hari-hari aku akan pam.. dapat la stock untuk 2 kali minum..  =)  sakinah dah tau dah... pagi dan sepanjang kat umah pengasuh, minum susu botol dan malam direct feed.. so, malam sakinah adalah takmo susu guna botol.. dia boleh ngamuk hokeh kalau bagi botol gak... tapi, ai kan ibu yang hebaaattt.... aku bagi gak.. yang sakinah, minum gak la sebab lapo kot... hahahhaha... cuma satu la bila dah keje dan tak dapat nak direct feed sakinah.. aku jadi rindu dia sebab kurang masa bersama.. kalau direct feed... aku dapat peluk dia.. pastu bila dia sendawa kenyang lepas nyusu tu, aku rase bangga ohhhhhhhhhhh sebab dia kenyang dengan susu aku... huhuhu.. pastu lagi minggu pertama aku anta sakinah umah pengasuh, aku rindu nak mandikan dia.. sebab anta pengasuh, kompom2 la pengasuh dia yang mandikan kan.. so, memang weekend je la yang aku ada masa ngan sakinah.. dan memang aku tak sabar nak mandikan dia.. tambah lagi sakinah sekarang senang dah.. aku mandikan kat sinki guna air direct paip tu je.. aku risau gak dia nangis sebab sejuk tapi aku tengok dia macam sedap je mandi...melompat-lompat lagi.. hahhahaha..


Budak yang suka bulatkan mata dan keluarkan lidah bila leka bermain.


hai la rambut... bila la nak tumbuh ni.....




ohhh ye... Sakinah dah bleh pegang botol sendiri.. tapinye bila botol tu ringan la kan.. kalau penuh tu tidaklah beliau larat nak pegang.. huhuhu..


 
dan Sakinah jugak dah tau nak pandang kamera bila aku nak snap gambo dia.. yeay! gud girl.... senang ibu lepas ni.. hahaha..






*ade lagi citer tapi gambo blum transfer.. tunggu yehh...


.

1 comment:

  1. coml menantu aku ni....
    xberkesempatan lg nk jumpe sakinah....
    dh pandai ye...
    gud girl...
    tp mn rmbut sayang.....:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...