08 May 2012

CERITA SABTU DAN AHAD




sambungan kisah TADI


sabtu.
mak ayah aku kan gi umrah kan
so, umah tu kosong..
so, kitorang pun gi lah ke sana untuk wat ape yang patot..
kira lepas ke putrajaya, terus ke kajang la kami

huishh... tak sabo nak sampai ni.. sebab tak sabo nak landing..
letih kot dalam dalam keta je dari pagi

sesampai teruslah berbaring baringan tak lame mana sebab sakinah berry
aku pun teruslah mandikan walaupun baru kul 5pm
dah la takde spare baju... kelam kabut geledah laci kat umah mak...
seb bek ade.. hahaha..


ini budak kalau dengan ayah dia..
memaaaaaaangggggg ginilah rupa dia...
pantang nampak ayah je terus bertenaga..
ce kalau ngan ibu... asyiklah cari pasal nak nangisssss je.... =_=


ayah kata : ishhh... budak lapan kilo ni!!!
hahahhaa... naseb la ayah ye... ibu suka sebab tukang amik gambo je.. hihi..


tak lama kat umah mak...
dalam jam 6pm macam tu dah gerak nak balik dah..
sebab aku dah semput
asalnye batok je.. melarat plak jadi semput...
aduhaiiii....
so, cepat2 la kami buat ape yang patut sebab nak ke klinik hari tu jugak!
aku dah tak tahan..



ni moto mak...
tengoklah muka sakinah yang tak penah naik moto..
keras je. muahahhaha....


sambil tu.. panaskan enjin kereta ayah..
jugak siram pokok..



setteled semua.
ke klinik la kami.



budak bahagia dapat 'lepas'. haha!
tambah lagi ade budak-budak kan.. lagi la suka si tecik ni..
ohhh... sakinah sangat suka berkawan dengan budak-budak..
tak kira budak tu kecik dari dia atau besar dari dia..
kompom!! sakinah yang akan tegur budak tu dulu.. pastu eksaited sensorang..
hahahhaha... good... ciri2 kakak yang penyayang..
^_^


al-kisah di klinik ni...
kitorang sampai kul 6.30pm tapi jam 7pm++ baru dipanggil
T___________T

orang ramaaaaiiiii....
tapi sebab aku memang serasi ngan klinik ni..
so, tunggu jugaklah
semput aku memang kritikal tunggu lama punye pasal

eh. sebenarnye takde lah semput yang sampai takleh nafas tu..
aku cuma batuk yang TERUK je....
tapi ada ketika aku memang nak sangat neb sebab tak tahan nafas pendek
kalau malam takleh tido telentang, mesti pendek nafas
kena tido duduk ataupun menyandar...
dan memang seperti yang aku jangga
memang doktor tu bagi neb!


bila doktor tanya ok ke tak.. aku xtau nak kata.. 
sebab aku pening lagi ade la... huhu..
so, doktor check saluran pernafasan dah ok sket..
hmm... apape je la...

terus ke petronas untuk maghrib sebab dah dekat kul 8mlm..
beli dinner, balik umah, wash up, tido..
aku still batuk yang lagi teruk tapi kuatkan semangat jugaklah

esok pagi (ahad) memang nak sambung tido sebab ahad memang takde aktiviti
tapi takleh tido..
untuk kuatkan semangat lagi.. konon taknak ingat sakit.. buat benda lain..
ajak en.sOmi gi bekpes kat luar..
so, ke mamak bandar tun razak lah kami..
balik bekpes kitorang gi taman tasik bandar permaisuri..
aku request tasik titiwangsa, tapi bila drive.. sampai tasik permasuri..
boleh????


layan jugaklah naik buaian
1st time untuk sakinah
dan beliau suka!


ni muka kantoi sebab tau aku bengang bila beliau kononnye malu nak amikkan gambo kitorang.
grrrrrrrrrr......... +_+


sakinah tak reti nak men gelongsor ni..
hahahhahaha....


see... terus paut kat ayah..
taknak gerak pun.. dia sekat kaki, so takleh bergerak walaupun ayah nak tolong gelongsorkan dia.. haduuiii... sianlah kamu wahai anak.. hahahahhaha....

selepas itu, kami pulang ke rumah..
mandikan sakinah.. tidokan sakinah.. ibu dan ayah pun tido..
tengahari sakinah bangun.. ibu dan ayah pun bangun..
masak2 untuk lunch..
main2 kejap dengan sakinah.. solat.. tido!
tido yang bukan memain sebab kami bertiga tido dari jam 2ptg sampai jam 6ptg!!!
selagi anak tak bangun, selagi itu ibu ayah tak bangun..

memang good!!!

aku tido tak lena pun sebab batok! batok! batok!
dah minum air asam jawa
dah makan madu
 sampai harini still batok stok nak muntah
=_=


ohhh... ok. ini ubat yang sebenar!






.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...