25 October 2011

SAKINAH KINI


Tetiba rase tajuk macam tak sesuwaaiiii jerrr.... tapiiiiii.... ada aku kesah?
muahahhahhaha... matiklah aku wat perangai macamni.
Ampun yehhh... aku tak tau nak wat tajuk ape tapi aku nak jugak tunjuk gambo ni kat korang... gambo anak la kan... anak yang sekarang dah semakin terserlah sikap dan sifat dan pe'el dan perangai...



meh tengok meh






 nampak ke tidok??
bercalar balar hokehhh... merah menggila!
terkejut aku tengok.. semuanya sebab kuku dia panjang..

sakinah sekarang aku dah tak pakaikan sarung tangan.. sebab orang kata nak bagi dia cepat boleh memegang.. dan memang pun dia dah boleh memegang dengan bagus.. kalau aku bagi bantal tu, dia boleh main cekau cekau bantal tu... kalau aku nyusu guna botol pun, dia nak pegang botol tu.. cuma awal-awal time susu penuh tu aku tolong pegang la.. bila dah tinggal sikit tu, aku bagi dia pegang sampai susu tu abes dan dia akan pegang tak lepas... clap! clap! clap!

tapiiiiiiiii...... lepas ni bila kuku panjang memang aku kena sarungkan jugak tangan dia... kalau tak, mesti dengan muka sekali bercalarnye.. huhuhu...



ni kejadian malam bila ntah.. kat umah mak kat kajang..
dia punya la taknak tido sampai aku pun dah tak larat nak main-main, agah-agah, cak-cak dengan dia sampai dia pun dah takde respon tapi still taknak tido.. last-last kubiarkan sajaaa..... asalkan ko tak nangis, buatlah ape ko suka naaakkk... -_-'

aku tengok dari tepi je... korang tengok yeh, memula aku baringkan dia atas bantal (bantal tu kat belah kanan gambo).. pastu dia punye la gerak-gerakkan badan dia sampai berpusing melintang macam tu... bila dah benti gerak.. aku pun jenguk la dia kan.. kot-kot dah tertido ke.. tapi tidaklah disitu.. bila nampak muka aku terus dia tersengih nampak gusi. grrrrrrr..... ni wat tak tahan ni... gigit pipi tu kang!!


aku rasa sebab kaki dia dah terlepas cecah ke bawah tilam, sebab tu dia tak leh gerak dah.. padan muka! miahahhahaha...



ni plak kejadian Ahad lepas..


tengahari mak, ayah, adik datang umah.. tapi time ni mak, ayah, en.sOmi gi umah baru nak tanam pokok.. tinggallah aku ngan adik kat umah.. so, aku nak memasak untuk lunch la kan... tapi ini budak kicik asyiklah merengek.. nak orang main ngan dia.. pastu demand.. taknak baring.. nak kita angkat, dukung jenjalan.. haihhhh.... mane bolehhhh.... sebab ko wat pe'el ngan mak ko kan... terima je lah ye sayaaannggg.... kuakakakkakakaka... asalkan anak tak nangis, tak salah kan kita wat macam tu.. bukan menyakitkan dia pun... (gelak lagi) huahahahha... lagi dia diam ade la.. leka je dok 'bilang jari' jemari yang kuku panjang tu... (dah potong semalam).. pastu meleleh-leleh air liur sampai basah belt..


ini adalah carseat ye kengkawan...
eh.. apesal aku tengok pipi dia macam ade muatan je.. labuh beno... ade emas yeh?? hahhahaha..


 - SEKIAN -



.

2 comments:

  1. gerammmm!!!!
    putih sungguh minah ni ye...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...