13 July 2011

KENDURI KAWEN | ALAMANDA


Sabtu yang lalu . . . (09.07.2011) saya bersama adik chOmel adalah kepergian ke Dengkil untuk kenduri kahwin.  Saya adalah memandu sendiri yawww !!! hebat tak? hebat tak? yaaa . . . saya memang hebat! (riak) . . . en.sOmi adalah tiada disisi kerana terlibat secara tidak langsung di dalam majlis kawen tersebut.  Jadi saya perlu memandaikan diri membawa diri untuk sampai ke destinasi.  Hari itu jalan adalah jem !!!!!! sebab ada roadblock di highway Sg. Ramal sana... sangat menggerami ohh ketika itu !!

Berkat kesabaran dan ke rileks an kami semua . . . dengan panduan jalan di atas sehelai kertas . . ditambah dengan ke fokus an melihat tanda jalan kerana takut terlepas simpang . . . . . .  sampai jugak kami ke destinasi. 
Clap! Clap! Clap!


Kehadiran kami ke majlis ini adalah kerana bapa pengantin lelaki ialah Big Bos saya. 


menu adalah sedap dan paling sedap bagi saya ialah cendol. (boleh?)


Menu saya.  Saya makan sedikit sebab diakhir pemengandungan memang adalah begini.


Kak Ros + Kak Noor


Kak Su + Kak Nani


Mereka berempat menaiki satu kereta.  Saya dan adik chOmel pula satu kereta.
Jumlah kereta di dalam rombongan adalah dua.


Saya dan adik chOmel saya.  Ohh... adik saya sudah besar atau dalam kata lain, sudah tua.
Bernasib baiklah saya kerana adik memulangkan dirinya ke rumah makayah pada hari Khamis, jadi dapatlah teman saya ke majlis ini.  Jika tidak, mungkin tak dapek laaaaa.... dok umah lagi gud! haha..


Inilah pengantin.
Pengantin lelaki adalah anak kedua Big Bos saya.  Pengantin perempuan saya tidak kenal. (mesti la kan!) hohoho...


Kek Kawen yang hampir menyerupai kek kawen saya haritu
^_^


Cendol stall yang sedap!
Untuk mendapatkan cendol ini, kita tidak perlu bangun dan ambil, tapi mereka yang datang hantar. Gud! Gud! Like! Like!


Setelah kenyang dan tenang. Kami semua pun pulang ke tempat asal . . . Waktu pulang juga adalah saya tanpa en.sOmi kerana majlis belum selesai bersamaan dengan kerja belum habis.



Disebabkan saya adalah hanya bersama adik chOmel, perjalanan pulang kami terhenti seketika di Alamanda untuk membeli keperluan adik chOmel di kolejnya nanti. (ini adalah benar okeh! tiada niat tersembunyi.. sila mempercayainya punnn....)

Ohhhhhhh.... ini saya diketika pemengandungan berusia 38 minggu 5 hari . . .
masih gagah meronda satu Alamanda.  memang diakhir-akhir pemengandungan ini saya adalah sihat dan aktif berbanding diminggu 34 - 37.  Saya pun pelik, tapi saya sangaaattttt bersyukur...... moga dengan keaktifan ini saya mudah bersalin nanti. Aminnnn.....


Barang-barang yang hendak dibeli adalah barang keperluan asas adik chOmel, jadi kami terus menawaf Carefour.  Ok, sebenarnye adalah coi kami membeli belah pada hari itu kerana hari itu ialah hari SABTU. Hari Sabtu ialah HARI TANPA PLASTIK.  Lebih kelihatan coi adalah kerana antara barangan yang diambil ialah pakaian kelengkapan di dalam baju atau lebih mudah difahami dengan perkataan underware. Hohoho... takpe. takpe. kerana itu, saya sanggup bayar doposen untuk menyimpan kelengkapan tersebut di dalam plastik berikutan selepas ini kami perlu meneruskan perjalanan di seluruh Alamanda untuk mencari beg pula.  Membeli beg adalah lama kerana adik chOmel sungguh sengal tidak tahu membuat keputusan untuk memilih beg. (Grrrrrrr....... ) Jadi untuk memujuk hati sendiri yang letih menunggu, saya telah menghadiahi diri sendiri dengan sebuah beg yang sangat cantik dimata ini. (sila terima alasan yang sunggu munasabah ini..  =P)
** Gambar beg adalah tiada. Harap maklum.






























































tak tahu macamane sekarang boleh menaip di bawah ini pula. kenapa yehhh??

- Sekian, wassalam. -


.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...