29 October 2010

MASAK-MASAK


tu dia . . . opening . . . .

jap. jap. lg satu . . .


ngee ~ nasi goreng tu baruu je masak pg td mlm smlm . . .
yg bihun ni plak dh lame, tak ingat bile . . . huhu . . . mcm tak caye pd diri sendiri kepandaian msk ada dlm diri. muahahhahaha. pang!

aku ni xde bakat masak. *setakat ni la kan..* cuma sejak kawen ni suka cube2 masak sbb sian kt en.sOmi asyik mkn benda yg sama jee . . . hahahhahahha . . . tp en.sOmi sungguh memahami tau!! if i tgk beliau mkn bertambah tu, kira boleh diterimalah masakan ituu.. if mkn sekali tanpa tambah, maka fahamlah beta. huhuuu....

ade lg . . .


nasi ayam. aku wat rushing dlm masa 1jam lebih je sbb tghri baru en.sOmi bgtau yg kwnnya sekeluarga nk dtg umah.
masa tu... huiiihhhh...... bismillahitawakkaltu'alallah . . . pengalaman sekali je kot wat ns aym sblm ni...tu pun  5 6 thn yg lps. giloks! seb bek i ni isteri gamble. men redahh je... if jd, mkn. if tak jd, buang. eh tak la, cuma bila tak jd mkn sket je la. rase pe yg kurang pastu next buat N buat lg.

mcm ns grng tu kan... sblm ni putih je ns grng aku. takot nk letak cili lebih2. al-kisah si bihun grng tu lg la... 1st time grng tu mmg terus buang. tak tipu. sbb pedas giler + cili mcm tak masak. hahahhahhaha... terasa kekurangan diri. terus ckp kt en.sOmi, harini sy tamau masak kita mkn luar. sbb mental down bila msk sepenuh hati, tp xjd. wakakkakakka.... klakar giler!

mcm tu la org yg baru bljr mcm aku ni. korang de tak pengalaman mcm tu??

aku sbnrnye pelik gak, nape dh kawen ni tetibe plak aku jd tak reti msk? why? why? dlu time ank dara kt umah mak ok je aku msk. sampai gemok si maly raws tu aku tgk. *tipu sket2. huurrmmmpppp... setelah dikaji berhari2 dlm keadaan waras, aku pun terpikir... ye la, dlu msk utk 4-6 org.. skrg ni 2 org je..tu yg asyik terlebih rase je..huhu... sian tak kt aku?? tetibe.

kesimpulannya, memasak is very fun! tmbh lg bila msk dgn penuh kasih sayang, mesti mskn tu jd sdp! w/pun en.sOmi msh blum lg keluarkan word 'sedapnye ayg msk rini...' =(

mood : suka-suka  =)
.
.

4 comments:

  1. Seb bek bini gue terror memasak.. hehehe
    tapi bulan doblas dgn bulan satu nanti, saper nak masak untuk gue?? huhuhuhuu
    tumpang makan kat rumah leh tak? muahahahaaaa

    ReplyDelete
  2. huih...den pandai msk tau..tp msk lauk2 je la.. part2 goreng moreng, kuih muih, sup2 - - - > fail! muahahaha... nnt den xpose buku resepi alternatif sendiri tau.. wakakkakaka.semangat!

    ** umah mak je la. tdo sana teruss. bkn de sape pun. huh.

    ReplyDelete
  3. maly RAWRS la*
    eheh. nak kena blaja masak jugak nih. haru dok ngan roomate yang tau masak + buat kuih.

    ReplyDelete
  4. Syam : cikgu KHB kan memang pandai masak2 kan....

    Wa : Asal ada minat sure okey... takpun layan blog nie >>> http://tiffinbiru.blogspot.com/ ( pasal resepi masakan )

    Nana :Nana .... bagus2 nanti abg boleh jadi food tester ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...