29 June 2011

MENGHITUNG HARI | 19 DAYS TO GO


Assalamualaikum & selamat bersejuk dalam kehujanan . . .  (ewaaahhh...)

Ape citer hari ni?? huhu . .
Aku ..... biase lah kan . . . selagi tak beranak, jadi citer-citer aku wajiblah citer pasal keadaan semasa aku yang tak beranak-beranak lagi ni... hahaha  
*sila menerima dengan redha*

Baby adalah seperti biasa, aktifffff . . . eh, jap aku nak cari balik gambo yang aku search 37 weeks tu . .



Haaa... ni haaaa...


Muka mengadap ke kiri... tapi aku ni dia ngadap ke kanan sebab time scan isnin haritu tengok tulang belakang dia adalah di belah kiri...

Kalau 36 weeks, keadaan baby adalah muka mengadap ke tulang belakang kita dan kaki ke atas.. kira tulang belakang baby 'menyandar' ke kulit perot ibu.. begitu...

Ko tau... untuk perubahan 36 weeks ke 37 weeks tu.... baby akan berpusing untuk dapatkan kedudukan macam kat atas tu... time tuuu..... humaaahaaaiiiii..... seharian okeh aku tak senang duduk! hari ahad lepas la.... duduk, pinggang sakit.. baring, nafas jadi pendek.. padahal mata ngantok tahap cipan dah tu... so, aku pun duduk atas lantai di tepi katil dengan kepala letak atas katil.. (cepat pandang atas sambil membayangkan!) punnnn tak boleh sebab keadaan macam tu aku kan macam menunduk kan... bila menunduk aku macam tekan perot.. bila aku tekan perot, yang kat dalam mengeras dan 'menolak' aku ke atas balik.. mungkin dia kata... 'ibuuuuu jangan la himpit kitaaaaa...'  hua.hua.hua.hua.hua.hua.     =_='

Dia punyer mengeras tu sampai bila aku pegang perot, aku dapat rasa macam pegang something petak. tapi tak tau ape.. hahahahhahahaha... tu kat belah kiri.. kat belah kanan rasa menendang-nendang.. kulit peyot aku ni kategori tebal.. kalau tak mesti nampak bentuk lagi jelas.... hahaha... so, sebab kulit peyot yang berkategori tebal.. aku just nampak peyot aku jap bonjol kiri, jap bonjol kanan.. jap jap karang aku tersentap terkejot.. tapi paling tak tahan bila dia menggesel.... huuiiihhhhh rase nipissssss nyeeeeerrrrrrrr kulit akuuuuuu......... tegak tegak badan aku menahan nak bagi ruang dia bergerak...

Tapi kan... mak dan kawan kawan aku kata jangan layan sangat.... bila macam tu kena pegang / tolak tolak sikit atau dengan cara kasih sayang yang lain.... usap perot dan kata... 'dah la tu sayang...'   tak pun... 'baby (sebenarnye, sebut nama) .... jangan kuat-kuat... sian kat ibu...'  <<<-- yang ni en.sOmi yang selalu cakappppp.. terharu aku bila beliau cakap macam tu... aku tak ajar tauuu... beliau yang pandai-pandai sendiri....   ^_^



kak ita (anak ke-3), aku (anak pertama), pn.tengku nora(anak ke-2)



Kitorang semua 1 ofc.. kalau ikutkan total semua yang peknen kat ofc aku ni ada 7 orang okeh!!!


jadual geng beranak terdekat :

#  Kak Elly (takde dalam gambo) ~ 9 Julai 2011
#  Aku ~ 18 Julai 2011
#  Kak Ita ~ 21 Julai 2011
#  Pn. Tengku Nora ~ 1 Ogos 2011


hamek koooo.... sekali 4 orang cuti rapat baekkkk punyerrr....

ohhh.... kak elly yang sepatutnyer 9 Julai 2011 tu dah pun selamat bersalin pagi tadi... awal 10 hari dari tarikh jangkaan...  errrrrrrr.........   *termenung aku bila dapat berita kak elly dah bersalin tadi*  sebaaaabbbbbbb lepas kak elly ialah aku !!  huaaaaa..... baruuuuuuuuuu je lepas kira-kira tarikh kat kalender konon nak isi borang cuti awal.... tapi bila macam ni... tak payah laaaaaahhhhh....    T________________________________T






PERSOALANNYA . . . . . . . .

 


LEPAS NI AKU AKAN KUMPUL BARANG-BARANG KALER FINK KE FIRU ????  
 JENG . . . JENG . . . JENGGGG . . .


^_^

.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...