21 June 2011

OREO DADDY DUNK ! # 3 | jumpa ngan blogger

salam readers !!! ^_^
(eh, aku ada readers ke? urrmm... kalau abang aku yang baca pon kira readers gak kan?? haha!)

ok, mari kita mulakan pagi dengan senyuman sebab kegembiraan aku semalam yang menunjukkan aku TIDAK BUTA IT masih ada kesan lagi. huahahahhaa....



hurmmm... semalam aku kasi ending entry ngan gambo ni kan??

tau tak anak sape yang abg ngah selamber dukung tu??



ohhh... kasik simpan citer tu jap sebab tetiba ada gambo ni pulok.. yummeh!

PIZZA HUT BIG SHOT CHEESY POPS


CAPPUCINO FRAPPE

  dua tu je gambo yang aku amik sebab lepas tu aku terus makan sajerr... al-kisahnyer, nak cari kodai pizza di OU ni adalah meletihkan sebab ada kat hujuuunnnggggg dunia... tak pernah sampai sini kan... dah la orang ramai gilak! pastu nak cari kedai makan pun menonong je... mengah ok! takpe. takpe. excercise. huhuhu.... tQ to abg chaq sebab belanjer kami.  =)      
lepas makan, kepergian semula kami ke tempat event..
 
 
 
(cerita pasal event aku sambung lain)
- mintak ampun sebab citer tunggang terbalik. layan je laaaaaaaaaaaa....... -
 
 
 
eh, kuar gambo ni lagi??
huuurrrmmmm......
ok
tau tak ni anak sape?
^_^
 
 
 
ni anak C33RAM00N @ kak ceera




KEISHA

comel okeh!!! macamana comel dalam gambo, comel lagi Keisha in live. seb bek la time tu aku malu-malu lagi nak bermesra ngan diorang. kalau tak memang aku pelokkkkk je si keisha tu.. hahaha... seb bek gak abg ngah selamber dukung keisha, dapat lah bergambar kami bertiga. haha!

meh aku citer kejadian sebenar....
hahahahhahahahaha... (gelakkan diri sendiri dulu)

aku jumpa kak ceera ni lepas abg ngah menang game & sebelum gi makan kat pizza tu.
memula nampak kat tepi dinding tu ada sorang laki ngan budak kecik. ehhh.... ehhh.. macam kenal je budak ni. pastu tengok stroller kaler ijau. pastu tengok balik muka laki tu.. ehhh... macam kenal gak la... pastu laju-laju la aku gi cari abg ngah aku kannn.... on d way tu aku dah nampak k.ceera lalu dah... aku dengan nebes + excited + blur kelam-kabut bagitau kat abg ngah yang ada kak ceera.. abg ngah pun lambat pickup. tapi biler sebut ceeramoon baru dia ingat. huhuhu... pastu abg ngah ajak la tegur k.ceera. tapi aku bleh plak tanya abg ngah cemane nak tegur dia? ehhhhh... jap. jap. aku nak wat dialog. baru nampak real kan... kah.kah.kah.

aku : abg ngah! wa nampak kak ceera!
abg ngah : ceera??
aku : alaaa... ceeramoon tu.......
abg ngah : ohhh... mana??
aku : tu, kat dalam tu..
abg ngah : dah tu, jom la gi jumpa dia..
aku : gulp! errrrrrrrrrrrr............... cemane nak jumpa dia? macam malu arr...
abg ngah : ala, jom je.. (abg ngah pun tetibe jadi macam aku gak bila aku wat kalut. haha..)
aku : (mundar-mandir sambil otak dok pikir cemane nak gi tegur)

dah kalut tu, abg chaq datang

abg chaq : nape?
aku : tu kat sana tu ada kak ceera. blogger. yang ceeramoon tu.
abg chaq : abes tu nape? jom la tegur.
aku : errrr.... (masalahnyer cemane nak gi tegur? ai tak biasa hokeehhh... abg chaq lain la, dah biasa jumpa-jumpaan dengan blogger ni.. ai fes taim tauuuu....)
abg chaq : ala, jom la cepat. jom. abg amikkan gambo.
aku : (terus jalan macam baru dapat arahan)

dan secara automatik semua ikut.
dalam hati aku.... panik! panik! nebes! nebes! (huahahahahhahahahahahahahhaahahaha.... gelakkan lah aku, aku tak kisah punnn... sebab memang aku nebesssssss....)

aku : haaiii kak ceeraa....... (terus hulur tangan nak salam)
kak ceera : (terkejut la ofkos... tetiba ada orang tegur kan.. tapi seb bek dia senyum gak)
aku : saya mardhiyyah. eh. dhiyaz. blogger. kira dalam blog saya guna dhiyaz la... (cakap pun macam berterabur gilerrrrrr... aku tau kak ceera pun tak paham sangat. dia main senyum je.. sebab aku cakap pun ntahapape ntah. hahahhahahahhahaa...... sian aku!!!)
kak ceera : ohhh... haiiii.... (salam-senyum-mesra ~ seb baik!!!! ~ maybe sebab k.ceera dah biasa situasi ni kot... ai ni pes taim. diulangi. pes taim)

pastu kan... masing-masing dah tak tau nak cakap ape.. hahahhahahahaahhah... aku senyum tengok dia. dia senyum tengok aku. ape yang aku pikir time tu ialah perkenalkan 'rombongan' yang ada...

aku : ni semua adik beradik saya... ni abg (tunjuk abg ngah @ shakiddo) yang ni pun abg gak (tunjuk abg chaq @ hazmanfadzil)
k.ceera : oooo... haiii... (senyum)

pastu sembang sikit pasal event. bla~ bla~ bla~
abg chaq pun terus angkat kamera.. dan macam biasa perangai blogger bila nampak kamera ialah -posing- muahahahahahaha.... suka! suka! tu yang abg ngah boleh angkat si keisha tu kan... seb bek en.sOmi pun memahami isterinya... terus angkat kamera gak.. suka la aku kannn... =)

so, sesi bergambar la kita...
klik! sana
klik! sini
klik! klik!
dan last sekali abg ngah ajak sekali hasben kak ceera join. aku ajak en.sOmi ngan k.sha, diorang tanak sebab diorang malu kot... lagipun, diorang tak terjebak secara langsung dalam blog world ni kan... diorang cuma support pasangan masing-masing je... haha! untung aku ngan abg ngah sebab dapat pasangan yang memahami & supportive. i love you both la!!!




gambo aku ngan kak ceera saje aku letak last sebab nak kasik korang tengok betapa nebesnye aku...

ce tengok mulut aku. nak senyum pun tak reti !!!!


see .........
aku pun tak paham aku tengah senyum ke ape benda tu?? hahahaha...


akhirnya berjaya gak la...  ^_^




tu la al-kisahnyer aku yang pes taim jumpa blogger. jumpa kak ceera plak tu!!! kalau jumpa akak kak ceera si kak jemah @ viruspadu tu cemane la pulak kan...... mau aku rela curi amik gambo dari jauh je la.... hahahahahhaa....

ohhh.... nape aku jadi sampai macam ni sekali bila jumpa kak ceera??? sebabnyer aku mula terjebak dengan dunia blog ni dengan blog kak ceera la.... (eh, ada lagi sorang. blog shinnaz)sebelum ni aku bace gak blog orang lain.. tapi biase je.. aku lagi suka jadi silent reader.. abg chaq ngan adik aku dah lamaaaaaa ada blog. aku je yang takde sebab blum datang minat.. huhu... tapi sejak bace blog kak ceera ngan shinnaz tu aku rasa macam bessssttttttt je ade blog ni... nak pulak dalam blog kak ceera ada macam-macam tutorial kan.... so, lagi la semangat aku nak wat blog. dah ada panduan kan... dengan abg ngah sekali aku suruh wat blog. haha! sebabnyer boleh la aku jadi macam kak ceera... adik beradik semua ada blog. dah kata dia idola aku (sebagai blogger)... haruslah aku tiru dia kan... =P  ..... adik beradik kak ceera yang aktif blog ialah akak dia @ viruspadu ngan adik dia si sepet88....

aku pulak, semua adik beradik ada blog (macam la ramai adik badik aku)


 so, begitulah ceritanya........ (tetiba tatau nak wat penutup cemana.. haha)

ehhh... copp! dah alang-alang ni aku nak gitau gak blog lain yang aku memang wajib tengok hari-hari...

1)  kasihaleeya.blogspot.com (aku suka life kak filla dengan kasih-kasihnya)
2)  shinnaz.blogspot.com (aku suka life shin yang bagi aku happening)
3)  mamakembar3.blogspot.com (ofkos aku suka citer life mama dengan triplets dia)

enam blog yang wajib aku baca hari-hari ni (termasuk blog anak-anak pakcik noh) macam bagi satu semangat untuk aku teruskan kehidupan dan jugak bagi otak aku berkembang + open minded + melihat, menilai, melalui sesuatu situasi/masalah dari sudut yang berbeza..


**  ok. ini seriuuusssss..... aku tatau nak wat penutup ni... sebabnye aku rasa dah terkeluar tajuk.. gagagaggaga..... errrrr.... korang tunggu je la next entry. ada lagi last part pasal event OREO ni... tungguuuuuu...........





~  dah publish post tapi ni edit balik ~

sebabnye nak citer . . .
on d way pulang . . .


aku :  tima kasih sebab amik gamba kita tadi...  =)
en.sOmi :  sape tu?
aku :  tu kak ceera... blogger.
en.sOmi :  laaaaaa..... ingat artis tadi..
aku :  haaahhh??? nape abang ingat artis plak?
en.sOmi : ye la... macam lain macam je jumpa tadi.. selalu kan orang eksaited2 ni bila jumpa artis je..
aku :  hahahahhahaa... ntahapape abang ni..
en.sOmi : abang pun pelik.. nape abang tak penah tengok pun artis ni? abang pikir tadi, pelakon tambahan je la kot dia tu.. tu yang abang tak bape nak kenal tu...
aku :  hahahahhaahhahahahahahahahahahahahhahaha.....
en.sOmi :  nape ayang tadi macam jumpa artis je??

huhaaaaiiiii...... aku pun tak tau nak bagitau cemane kat en.sOmi kenapa aku nebes tadi... aku rasa blogger tau la kot bila dapat jumpa blogger yang selama ni diorang addore kan...kan.... kaaannnn..... sebab kalau jumpa artis aku tak macam ni kot... aku boleh pandang dari jauh je.. walaupun minat gilerr... tapi bila ngan blogger ni lain la aku rasa... cemane nak citer ekkkkk????    ^_^



.

3 comments:

  1. salam singgah...

    hehe.. kita makan samalah kat pizza tu..

    ReplyDelete
  2. Hahahaha.....Cemas betul la time tue...next time kalau ade masa join abang join event2x nie... baru la cool...yosh

    ReplyDelete
  3. kah kah kah. lawak la awak nie tau.
    jangan kata awak, akak pun nebes sekali. biasa mmg nebes la. =P
    tapi thanks sebab sudi tegur wpon segan2 gitu. lepas ni compom akak ingat blog awak, hehehehe....

    =)

    tak sangka blog akak antara blog terawal yang awak baca. terharu terus.

    nanti dah deliver jangan lupa bgtau k.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...