05 May 2011

Jumaat yang membawa ke rabu . . . (JUMAAT)


JUMAAT (29.04.2011)

eceh, macam nak buat laporan plak.. hahaha...

baiklah.
hari jumaat saya adalah bercuti terkejut. huhu.. hari khamis baru decided nak cuti... sebenarnye dah isi borang cuti hari selasa ngan rabu... tapi, sebab jumaat ni bos takde (outstation).. aku pun dok ermm... ermm.. baik aku cuti kan.... cuti jumaat, rabu masuk keje.. kira tukar hari cuti la... (suka-suka je aku kan? haha.) lagipun, dapat rehat-rehat.. boleh simpan tenaga untuk malam ni.. hik hik hik...

Ohh.. malam ini ada event best!! ada TATU PDRM kat Stadium Merdeka sana.. ye. ye. saya adalah warga PDRM.. tapi bukanlah uniform, PA sajer...... so, pdrm ada buat TATU show pada 29.04.2011 (untuk VVIP & warga PDRM), 30.04.2011 & 01.05.2011 adalah untuk orang awam. Ini my 1st time. Haruslah semangat kannn.... Walaupun en.sOmi kejap nak gi, kejap tanak gi.. aku tetaapppp jugak nak gi... tak kiralah perot beso ke... badan tak larat ke... nak gi jugak jugak. Ye la kann... sementara belum beranak kecik ni la senang nak ke sana ke sini... kang bila dah ada anak kecik, banyak benda nak kena pikir sebelum gi mana-mana kan....... sekarang paling tidak letih bawak badan yang makin memberat ni je... tapi bila ada budak kecik, kena pikir mana nak bawak susu la.. pampers la.. stroler la.. payung la.. haaaa......... betol tak? betol tak? (ok. ni sekadar alasan tu untuk pujuk en.sOmi sajerrr.... kuakakkakaka....)

jom layan gambo!


Ini adalah 1st time aku masuk stadium. caye tak? caye tak? (ok. sila percaya. saya orang jujur)



Event start jam 8 malam.. tapi aku ngan en.sOmi, jam 5.30 petang udah gerak ke sana... sebabnyerrr.... kami malas mau bersesak-sesak.. confirm la jalan jem kan.... tambah pulak kami tak pernah sampai stadium merdeka.. (percaya tak? percaya tak?) So, bila sampai awal.. boleh la usha-usha dulu mana tempat nak duduk.. mana tempat solat.. mana toilet... kata badan dah memberat kan... jadi tidaklah aku larat nak bersesak-sesak di sana... bila sampai awal.. dapat rehat-rehat dulu... ceaaa......  =)

Sambil tengok kawasan, sambil mengasah skill..


Ok. gambo en.sOmi adalah spontan tapi gambo aku adalah lakonan.
Muahahaha... Bukan senang ok nak paksa ajar en.sOmi amik gambo... Gambo atas ni adalah yang ke 3 ke yang ke 4 baru jadik.. sebab aku nak gambo aku sebijik macam gambo beliau.. boleh? hihihi... tapi kira ok la sebab en.sOmi nak gak layan kehendak aku kan...... =D




 

Dah kata datang berdua-duaan, so model aku adalah en.sOmi.. dan model beliau adalah aku. wakakakkaka.... luper nak bawak stand daaa...


Acara dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku setelah VVIP, YB Dato' Sri Hisyamuddin Bin Hussien Onn dan diiringi oleh kombo pdrm. 


tarian pembukaan..
penari adalah dari unit kebudayaan pdrm

dan ini yang ditunggu-tunggu ...

jeng jeng jeng

gimik pembukaan yang meletop kebabom
(emcee dah warn awal-awal, akan ada letupan.. so, jangan terkejut terkejut)

Mula-mula diorang tayang kat skrin tu demo menyelamat Boeing 747 yang kena rampas (penah tunjuk kat tv3 dulu) tengah kusyuk tengok skrin tu tetiba ada orang jerit-jerit kuar kat pintu 'bangunan putrajaya' tu.. pehtu keta polis MPV datang laju-laju masuk padang.. keta macam 4fwd tu pun ade.. bunyi siren nenong-nenong sana sini.. pehtu dari atas pulok bunyi helikopter terbang rendah kiri kanan belakang dalam 4 bijik macam tu.. kira macam huru hara gilak la time tu..



banyak lagi aksi dia tapi tak sempat nak snap.. laju benor... hahaha... so last sekali.. percikan bunga api untuk meraikan 'kejayaan' menyelamat.. horeay !!


ni plak kawad tanpa arahan


Kira diorang buat semua formasi kawad tu tanpa ada komander yang bagi arahan tu.. memula aku pun dok pikir la cemane kan... rupanya ada lagu background. So, gerakan diorang (yang dah siap direka) adalah mengikut rentak muzik.


Bunga api lagi!!


Yang ni paling best !!!!!
KAWAD PATUNG.
(diorang kata boleh tengok kat you tube)
best gilakk!! kelakar dowhh...
Bayangkan masing-masing serius dalam kawad dan dalam masa yang sama pergerakan adalah seperti badut tapi still kena look smart dan jugak mengikut rentak muzik.  Isyy.. tatau nak citer betapa bestnyer... korang try la search kat you tube hokeh...  =)




Kualiti gambo adalah tidak memuaskan tapi aku nak tepek gak kat sini sebab nak tunjuk cantiknye warna-warni lampu-lampu itu.....


Ni pertunjukkan motor-motor besar pdrm..
Mula-mula motor masuk konvoi beramai-ramai... then 1 motor + 1 orang.. then  1 motor + 2 orang.. then 1 motor + 5 orang kot.. then 2 motor 5 orang kot.. (tak ingat sudahhh... hahaha) yang aku tau... last sekali, 2 motor + 15 orang... wahh!! clap! clap! dan sila clap lagi kuat sebab orang-orang itu ialah WANITA yaw !! vangga vontot haku. ngeh ngeh ngeh..


Tak silap aku dalam pada time show ni.. ujan adalah rintik-rintik.. mana yang bawak anak tecik tu semua kelam kabut balik... kata buat kat stadium kan.. so, tempat duduk adalah tidak berbumbung..

en.sOmi dah senyum senyum yes! yes! dah kat aku.. sebab dah boleh pulang. Grr..... geram je aku tau... mane boleh balik lagi !!! seb bek aku ada bawak shawl.. boleh wat tutup kepala aku.. kepala en.sOmi takyah.. beliau kata, beliau kebal.. lagipun time tu tengah part yang motor scrambler lompat-lompat nak rentas 7 bijik keta kancil tu... lepas 7 bijik keta kancil, tambah lagi jadi 10 bijik.. lepas rentas keta kancil.. lompat masuk 2 gelung api pulokkk... huiiihhhh..... tak kan la part best tu aku nak balik kan........ kannn....... aku dah sedih-sedih okehhh.... aku pandang je muka en.sOmi mintak belas ehsan nak tunggu gak show tu abes... lagipun ujan rintik je... bukan lebat pun... kalau demam, esoknye cuti... takpe... aku kuat.... (kononnnn.... haha!)

So, part lompat-lompat tu takde gambo sebab kamera semua dah masuk beg. huhuhu.... tapi memang terbaik la !! abes 1 aksi, 1 stadium bersorak.. best! best!


Ok. Ini arrow ada lampu (majoriti show malam tu, semua dalam keadaan gelap & orang-orang yang amik bahagian tu pakai baju berlampu)..  Arrow ni memula pun aku tak paham ape tujuan dia.. tapi korang tunggu jap.. tengok next next punye gambo nanti korang tau ape tujuan arrow ni okeh!


Ini last sekali...
Pertunjukkan daripada Komando 69.
ramai yang tunggu show ni.. tapi aku biase je sebab dah kebas vontot duduk.. hahhaha...


Ini orang panggil ape ek? nak kata payung terjun bukan.. sebab dia terbang pakai kipas motor yang bulat tu..  Ermmm..... ape ek? aku lupe arr... ade 4 bijik menda ni... diorang turun kat setiap penjuru padang.. pehtu dok berdiri tegak situ je... kat tengah padang team komando buat show..


Abes Komando 69 buat show,  diorang dok tepi pegang kain rentang yang berbentuk kerambit simbolik untuk Komando 69.. kat atas pulak, turun la satu-satu penerjun payung terjun landing kat depan pentas VVIP... so, baru aku terpikir yang arrow lampu tadi tu untuk guide penerjun yang menerjun daripada helikopter dimana arah tuju untuk landing...


Settle terjun semua. Tepuk tangan clap! clap! sorak! sorak! abesssss.....
Lepas tu ada kata-kata penutup daripada juruacara ngan ape ntah... tapi time tu aku dah cabut balik... alasannya tanak bertembung lalulan ngan VVIP... *boleh terima tak alasan tu? hahahaha....


SO. TIMA KACEH KEPADA EN.SOMI SEBAB BAWAK GAK AKU GI SANA MALAM TU.... hahahahhahahaha.... aku ni memang suka benda-benda gini... tapinyer jenis aku, dapat gi sekali je cukup la... lepas ni, dah tak heran sangat dah.. tak gi pun takpe... ^_^  betol okehhh... dapat merasa sekali je pun dah cukup bersyukur...  weeeee ~




amacam, ada gaya tak?

^_^

<  i love you  >






*perhhh..... siap gak entri ni.. semalam 1 hari buat tak siap2. sebe bek rini siap gak. tunggu citer hari seterusnyer yerp!



.





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...