09 May 2011

Jumaat yang membawa ke rabu ( ISNIN + SELASA)

Ohhh... di ketika ini, anak di dalam sungguh aktif!


02.05.2011 (ISNIN)

bila mau habis cerita daaa....

Ok. Hari senin aku dan en.sOmi adalah di Slim River, Perak.  Buat ape? rehat laa...... lepak-lepak... sembang-sembang... makan-makan.. tido-tido... hua hua huaaa... heaven aku dok umah mak mentua.. mak mentua ai sporting tau!! sangat menyayangi dan memanjai anak menantu dan cucu beliau... hihihi... oh, Selamat Hari Ibu Mak! tima kasih sebab jadi mak mentua yang sporting bangattt!! dan Syukur.. Terima Kasih Allah sebab takdirkan saya mendapat mak mentua yang terbaik ini... ^_^


Hari Isnin tu kami (kakak-kakak ipar + adik-adik ipar + abang-abang ipar + cucu-cucu) takde aktiviti apape sebab kitorang (family belah en.sOmi) lebih mementingkan berkumpul beramai-ramai sambil tukar-tukar cerita... part makan, kita makan je ape yang ada... letak apepun kompom licin punyerrr.... part aktiviti, agak-agak nak men badminton.. cari raket, gi men depan umah.. takpun agak-agak rajin, kami ke INSTUN je sebab kat sana ada segala tempat permainan.. nak badminton? kolam renang? tenis? futsal? semua ada la... antara rajin ngan tak je.. tapi selalunya memang tak la kan... hahahhaha... lebih baik dok umah layan si darwish budak moncong tu je... huahahahah....



sangat lasak darwisy sekarang tau!
asyik 'mengemas' je kejenye...
keje mummy dia : berlawan suara ngan anaknya.. anak mummy la katakan....


sama kan moncong diorang??
like mother like son! hahahhaa...

 
Cadangnya nak balik harini sebab esoknya aku ada 7 month checkup.. tapi tau je la... cuti panjang kan... haruslah jem gilaks punyerrrr.... dari tengahari lagi, laluan depan taman umah en.sOmi dah penoh keta.. (laluan tu adalah laluan untuk jalan lama nak ke KL). Ce bayangkan.. jalan lama pun gerak macam kura-kura.. bila kat highway mestilah naik taraf jadi siput kan... huhuhu... Aku dah agak dah situasi ni.. tu yang amik cuti awal-awal dah untuk hari Selasa tu.. So, memang takde hal la bila kena balik hari Selasa pungggg.... Kal Sal (kakak ipar) pun sama macam aku... rileks je... cuma Kak Ina si mummy Darwisy je yang keje hari Selasa tu, so mereka nak jugak jugak balik hari Isnin (kononnye lah kannn...) tapiiiii....... al-kisah kura-kura ngan siput punye hal, diorang decided pulang esok jam 5 pagi sajerr... huahahahaha....




03.05.2011 (RABU)

jeng... jeng... jengggggg......................

Wiiiiiiiiiiii................. nak senyum dulu ni !!  ^_^

Pagi-pagi an lagi kami udah gerak pulang.... tapiiii... walaupun pagi, tetaplah jem gilaks-gilaks jugak! Sebabnyer, bertembung laluan ngan orang yang nak gi keje... huiiiii..... ramai betol orang yang keje KL tapi dok kat Rawang! selalu perjalanan Cheras-Slim / Slim-Cheras amik masa 1jam 30min je... tapi kali ni dekat 3 jam ohhh... huiiiihhhh.... seb bek dah perot dah penoh... kalau takkkk.... mau meraung la aku dalam keta tu... kejap pusing kiri, kejap pusing kanan.. huhuhu...

Sampai Cheras je, teruslah kami kepergian ke Pusat Rawatan Izham... ada checkup yaww!!
Kali ni lamerrrrrr tunggu turn... selalu tak lama tunggu, dah kena panggil masuk dalam... tapi kali ni memang menguji kesabaran betol la.... setengah jam jugak lah... huhuhu... takpe.. takpe.. cuti kan... tak perlu tergesa-gesa.. rileks sajerrr.... ^_^

Tunggu punya tunggu... akhirnya sampai turn aku... kemasukanlah kami kedalaman kebilikan kedoktoran yang kehenseman itu..... macam biasa, check BP dulu.. lepas check BP teruslah baring untuk scan.. suka! suka! dah beso dah budak dalam nih... tak muat skrin dah! hahahahhaah... macam biasa jugak, doktor tunjuk... ok, tu kepala dia.. ni jantung.. tu peha dia dua-dua tu... aku pun diam angguk-angguk je sebab kali ni tak clear sangat.. dah beso kan.. doktor pun tak banyak cakap sangat macam selalu.. maybe sebab penat kot, ramai sangat patient sebelum aku.. huhu...

Tetiba doktor tanya.. eh, i dah bagitau gender dia tak? aku cakap la tak lagi sebab sebelum ni lupe nak cari ... huhu.. so, doktor pun cari la...  aku memang blur abes kali ni sebab memang tak clear langsung... huhuhu....

Lame gak la doktor mencari... macam susah pun ye bila nak nengok.. kena tolak sana sini... pusing sana sini untuk cari position dia...

Tengah aku tenung skrin tu.........

Doktor  :  Hah tu dia...

Aku   :  Errmmm.... (kerut kening tak paham sangat)

Doktor  :  Tu *** dia..

Aku  :   Hah? (memang aku blur hokeh!)

Doktor  :  Pink la....

Aku  :  Eh, ye ke doktor?? (tak excited. blur. terkejut)

Doktor  :  Iye.... ni peha dia... yang ni peha dia lagi satu... ha, ni la *** dia.. PINK... (doktor cakap sambil senyum)

Aku  :  (diam je... sedang mengerah otak untuk percaya! percaya!) hahaha.... ye ke doktor? pink ek? tapi kan..... jumaat lepas saya mimpi anak laki... hahahhahahahah....
Doktor : (terus check lagi sekali... muahahahhahaha....)  Eh, betol ni.. pink... tu, u nampak tu?? (sambil tunjuk-tunjuk kat skrin)

Aku : hahahaha... ok... nak print ye doktor..

Doktor  :  ala, printer saya tak ok...

Aku  :  oh, yeke.. takpe la... (padahal dalam hati frust gilerrrr tak dapat print.. huhuhu.....)


Lepas scan adalah urine test.. korang tau tak???? aku boleh tak tadah pun sebab masih di awang-awangan... padahal sebelum tu punya lah tahan nak terkucil... hadoiiiii........ seb bek sempat gak tadah... huihhh... terok betol !!

Selesai urine test.. doktor cucuk kancing gigi.. mak oiiiiiii.................. punya la effect cucuk kancing gigi tu sampai demam gak la aku .... lemah giler... macam budak kecik pulok!

Sebelum balik, aku mintak surat doktor untuk sambung checkup kat HUKM.... sebab next checkup adalah untuk 8 months kan.. dekat sangat dah tu... (alamak, tetiba naik seramzzz... huhu..) baik tau doktor ni... dia bagi jerrr... Lepas setel amik ubat semua, teruslah kami ke HUKM untuk booking appointment.. alang-alang dah cuti kan... setelkan ajer semuanya...  ^_^ .

So, next checkup adalah 30.05.2011... minggu ni aku dah masuk 30 minggu... tiba 30.05.2011, Insyaallah aku dah masuk 33 minggu... wahh !!!!!! sikit je lagi ni...... fuhh!! fuh!!


* checkup kali ni adalah rm45 ajer... (aku sedia duit banyak sebab tau ada cucuk kancing gigi kan... orang lain sume kata ratus-ratus.. tapi Alhamdulillah.... lepas ni boleh sambung checkup ngan dr.Izham lagi yerrr...)

* saje mau kasi ulang..... it's PINK yooooo....... bak kata en.sOmi... kita dapat 'kak long' la.... hihihihi...... Alhamdulillah.... yang penting, anak sihat, sempurna, panjang umur dan selamat semuanya.... Amin....



.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...