22 June 2012

SIARAN LANGSUNG DARI RUMAH.....

Hollaaaa.......
Salam bertemu sebentar.....
Rindu plak kat blog....hari2 ingat, tapi tak berkesempatan nak update....
Aku kst umah ni...dah 2 hari EL...asalnye sakinah demam...
Rabu tengahari, babysitter sakinah tepon kata badan sakinah panas, dalam kul 11am ++ macam tu aku ngan en.s0mi bawak la gi klinik amik ubat demam..pastu anta balik gi umah babysitter...petang amik sakinah,dia lemah..badan still panas..malam pun sama...asyik menangis merengek je...tak penah dia macam ni...slalu kalau demam pun sakinah aktif...so, rabu malam tu sakinah tido tak lena....asyik terjaga dan merengek...badan panas tapi bila aku lap dengan air,dia marah..menangis kesejukan..pelik gak aku...so, pakaikan dia bju lubang2 untuk bantu kurangkan suhu...

pagi khamis,aku amik EL sebab tak sampai hati nak anta sakinah umah pengasuh...suhu badan pun blum turun lagi...aku pun tak larat sangat sebab malam tu tak cukup tido kan...pagi khamis belum kul 8am rasenye..sakinah berry..ok lah,terus kasi mandi..seb bek dia ok je time tu kena air...lepas mandi,bagi susu minum 2oz,bagi ubat..tdo...tapi sebelum tido tu lame gak la dia merengek menangis.,tak leh letak...ntah cemane sakinah tdo..tapi kejap je,tak sampai stengah jam...dah terjaga,merengek lagi sampailah ayah dia balik tengahari baru dia ok nak makan dengan minum susu...ayah masuk keje balik, sakinah start menangis merengek lagi.,rupenye,dia nak tido...alhamdulillah sakinah tido smpai kul 5ptg ++....malam tu tetiba perasan tangan dengan belakang badan sakinah naik bintik merah...adeeehhh...ape plak ni??tanya sana sini..kami pun bawak sakinah gi klinik lagi...sakinah still aktif cuma taknak berenggang...siang tu pun sakinah makan nasi 2 magkuk...

Jumpa doktor...doktor kata ni virus HFM (btol ke)... ala,yg kaki tangan dan mulut tu...terkejut le aku kan...............aku ingat campak ke pox ke..hmmm.......doktor kata kalau campak, badan memerah....tapi ni bintik dia banyak kat tapak kaki ngan tangan....fine.doktor kata dia akan hilang sendiri..so,sakinah kena kuarantin...aku mintak ubat bontot untuk spare...malam tadi alhamdulillah sakinah tido lena...

Pagi ni bagitau babysitter sakinah cakap tak anta arini...dia bising2 suh gi klinik kerajaan untuk amik darah takut denggi...aku ni dh dengar denggi,terus la kami ke klinik kesihatan..jumpa doktor,doktor kata xde apape...dia bagi ubat sapu je...haiisshhh............ =_='


ah,tekanan dah ni...ok xpe..kita ikut cakap doktor swasta sebab dia dapat detect...cara doktor swasta checkup pun proper siap belek setiap inci kulit sakinah...mulut pun doktor telek sampai sakinah nak termuntah..doktor kerajaan tengok pegang sket2 then kata takde apape...erggghhh........fine.

Then, gi ofic jap setel kan apape yang patut...ye lah,cuti emergency..ade la keje tak siap...dalam pada tu mak aku tepon tanya pasal sakinah..aku pun cite je la..mak kata try jumpa ustaz plak..ikhtiar cara perubatan islam...maka,ke sana la kami......so, ustaz tu kata bagi minum air ubat jampi yang dia dah buat tu...kalau kata campak,nanti keluarlah campak...kalau virus, nanti keluarlah virus...begitulah...

Sekarang sakinah tengah tido..eh, nak bangun dah kot..dengar dia hokhek tadi tapi aku wat tak tau...so, dia sambung tdo...hehe...aku tengok bintik2 tu makin banyak kat kaki...ok lah tu kan macam ustaz tu cakap nanti penyakit dia keluar...asalkan kita ikhtiar dan yakin...Insyaallah semua ok...ada masa, aku update sakinah esok...


Tata.



Sent from my Nokia smartphone




.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...