06 June 2012

FAMILY OUTING | KL BIRD PARK



Lepas abes makan-makan di Taman Botani .... ke sini ler kita....
weeehooooo.....
panas terik kami harungi bersama...

walaupuuunnnn.....


harga tiket masuk ialah rm25 !!!
dah macam masuk zoo negara kott.... adehhh...
ape lagi nak dikata.. dah sampai kan... masuk je la...


muka redhoooo


peta kawasan
luas la jugak.. naik bukit turun bukit.. ade 4 bahagian dalam tu..


bayar mahal kan.. so, tag pun suh orang pakaikan... hahahha..


masuk-masuk nampak burung dah...
wahhh... terus excited..!
>_<


keluasan adalah 21 ekar.. 
tu nampak tak belakang tu macam ade jaring-jaring?
kat situ konsep dia terbuka tapi tetap ditutupi jaring yang besaaaaarrrrr dan tinggi setinggi pokok-pokok yang ada... burung-burung kat situ dibiarkan bebas... terbang lah kau tinggi-tinggi setinggi jaring yang menutupi kawasan... begitu.....


ni salah satu yang ada kat situ.. ok. time ni kelakar.. kan aku dah excited kan.. so, jalan je.. dok huiii... jalan lagi.. huiii.. sampai la kat air terjun buatan ni... aku dok perati bangau-bangau yang ade.. banyak gak la.. atas batu sana, atas batu sini.. (dalam gambar takde.. sebab ni main snap je).. tetiba! salah satu bangau tu bergerak!! terkejut giler aku... spontan aku cakap 'ehhh.. hidup rupenye.......' skali ade satu suara menjelma... 'mesti la hidup wehhh.... bayo doplohlimahengget!! kalau tak hidup, bayo seplohhengget je......' 
+_+'       grrrrrrrrrrrrr........... yelaaaa..... faham!




cakap kat sakinah... bird mane bird??
sakinah pun dengan excited tunjuk atas... =_='  burung kat depan mata sayang... xpe la... baru seploh bulan kan... nanti dah setaon ibu tanya lagi...


haa... sakinah... ini fish..
sakinah : ssshissshhh..
good!
time sakinah excited.. sket lagi nak terjun dalam tu.. T_T


sebenarnye sakinah bila tengok burung dia biasa je... tapi bila dia gerak, baru tambah excited sket..


tapi untuk ilham yang tahun ni masuk 2 tahun... huihhhh kemain lagi dia.. ikan tu kalau boleh cekau, memang selamat dah... bangau-bangau tu plak.. dikejarnye... mesti kalau bleh dia nak pelok bawak balik rumah.. terkedek-kedek la bangau-bangau larikan diri... hahahha...


jalan-jalan lagi... ternampak jadual bird show jam 12.30tghr..
so, ke sana la kita...


ni ialah anak ayam yang baru menetas..
ade satu section kat sana (otw ke bird show park) tunjuk cemane ayam bertelur, menetas dll...


show adalah dalam bahasa inggeris


memacam la yang orang tu suruh burung tu buat..
ade yang aku kagum.. ade yang aku biase je sebab rasa macam dirancang..


abes show, kitorang pun cari jalan keluar.. sebab dah kul 1pm++
panas menyengat!!!



burung hiasan untuk di ambil gambar bersama..
sila bayar untuk itu. no free service here. bye.

hoho. boleh tengok SINI untuk tengok harga food & baverage diorang..

****

dah tengok?
ok. aku cadangkan korang masuk sana bawak bagpack ataupun beg beso sket supaya dapat bawak masuk air dan kudap kudapan sebab mesti akan haus punye..... luas kot tempat tuuu... kalau tak... sila bawa duit yang banyaaaaaaakkkkk untuk membantu perniagaan peniaga tersebut.. 


ok. habis citer pasal bird park.

kami berangkat ke Masjid Negara yang kat sebelah bird park tu jeeer...
suka aku dapat gi sini.. sebab tak penah sampai.. huhu.. sian aku kan... tapi biasa la.. orang yang dok kl.. mane sampai tempat-tempat pelancongan area kl ni... orang luar negara siap posing pakai short lagi kat signboard besar tu... huhuhu... aku ni.. gambar depan Bangunan Sultan Abdul Samad pun takde lagi tauuu... selalu lalu situ tengok pelancong berduyun-duyun amik gambo.. aku? sedihhh... satu lagi kat Istana Negara.. puuunnn tak pernah lagi.. abes, asal lalu je... bas berderet-deret... tak kosa aku nak semak skali kat situ..

=_='

*** aku ni nak citer excited dapat gi masjid negara ke nak citer tak puas hati?***
ok. kesian pada diri sendiri.



solat.. basuh muka banyak kali.. kasi legaaaaa... hahahha...
budak kecik tu kasi mandi.. tukar baju.. sebab dia dah ngantok to the max!!
lepas selesai semua, masuk keta, bagi susu terus zzzzzzz......


anak dan emak yang muka serupa.. ke?


nampak tak muka mak yang senyum lebaaarrr...
excited sangat sebab nak amik gambar kat bangunan TV Al-Hijrah...
ye lahh.. hari-hari dok tengok ustaz don kan...
eh. aku pun excited gak.. sambil berangan tetiba ustaz don datang.. boleh?
hahahhahahhaha...


sayang mak ayah!!!!



lepas solat.. ke mana kita??


jeng... jeng... jeng...





.




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...