15 June 2012

Perfect Romantic Escape





Sejak 2 tahun kahwin... kami sukaaaaa sangat travel.... suka cari suasana baru yang mendamaikan... yang dapat buat kami lupa kehidupan kerja... tak kira di mana... contoh haritu pernah ke Cameron Highlands.... naik CH semata-mata untuk menikmati udara nyaman dan menjamu mata dengan kehijauan yang ada... kalau ikutkan aku, aku sukakan laut... suka bunyi ombak... suka bau laut dipagi hari.... kenikmatan dan kesegaran yang tak dapat dibeli... sungguhhh menyenangkan hati.....  ^_^




Aku pernah berangan satu hari nak ke suatu hotel yang betul-betul mengadap pantai... aktiviti yang akan dilakukan hanyalah yang melibatkan pantai... aku sanggup duduk di pantai menikmati angin yang segar tanpa aktiviti lain.... ntah la.. tak tahu nak gambarkan bestnye........ dulu pernah sekali aku ke Terengganu... yes! dapat bilik mengadap pantai... pagi-pagi bangun awal dan ke pantai untuk mengadap matahari terbit... Subhanallah.... kepuasan yang mengenyangkan... tak makan pun takpe.. hihihi....





en.sOmi pulak sukakan aktiviti... biasalah lelaki kan.... aku pun jadi enjoy tengok dia buat macam-macam... kat pantai kan banyak aktiviti... jet ski la.. banana bot la... berenang tu jangan citer la... confirm!! dan yang paling suka to the max! ialah 'menconteng' pantai.... hahahhaha... dan dan tu la kreatif..... semuaaaaa pun nak tulis.... hihihi...







Hmm.... bila la dapat gi kan.... tengah time-time macam ni... memang aku selalu berangan dapat beristirehat di tempat yang jauuuuuhhhhhh dari asap yang sesak... 2 3 minggu ni aku sangat letih... aku perlukan sesuatu yang boleh fresh kan balik diri sendiri ni... kalaulah dapat berdua-duaan dengan en.sOmi disuatu tempat yang jauhhh dari orang yang mengenali... alangkah indahnya.... walaupun ada sakinah... tu bukan masalah langsung sebab sakinah good girl......... eh.. lagi seronok ape bawak sakinah gi pantai... layan dia terkedek-kedek atas pasir tu kan.... wahhhhh... mengeratkan kasih sayang gituuu..... suka! suka!


kalau dulu pernah merasa kat Terengganu... now aku teringiiiiiinnnn sangat ke Langkawi sebab dah lamaaaaaaaaa sangat tak ke sana..... huhuhu... kesian pada diri sendiri.. pernah dua kali gi sana tapi tu pun tak round abes.. shiobbsss.... dengan keinginan itu, boleh pulak terjumpa satu tempat ni.... bagai jodoh datang serah diri.... ecewaahh... hahaha... ohhh Awana Porto Malai... sangatlah memenuhi citarasa... tak pernah dengar nama? aku pun first time.. hihihi... so, google tengok rupanya dekat dengan Pantai Chenang... termenung aku tengok view dia... alangkah indahnya ibarat dunia ini ku yang punyaaaaa kalau aku dapat ke sana.... =_=  *doa dalam hati untuk capai impian*





ni kalau lalu sepanjang titi ni mesti sedap bau laut kan... hurmm... *pejammataberangan*


dapat pulak dinner macam ni... pergghhhh..... soooo romantikssss!!!!!
*senyumsenyumberangan*


ehhh... ade pool... sakinah mesti suka!!!!
*berangansakinahtepuktepukair*



ok.. dah.. cukup.. tak sanggup nak letak gambar lain.. dah tepek, tapi kasi remove semua.. hahahha.. nak sambung berangan.. dapat dok hotel yang selesa... dapat jacuzi.. dapat spa..  dapat tengok sunset... dapat naik bot tengok pulau... dapat main-main kat pantai... dapat jalan-jalan pegang tangan sambil pimpin sakinah jalan-jalan jatuh kat pantai... untung-untung dapat bagi makan kat helang.. untung lagi.... dapat shopping coklat... perfume... baju... pinggan mangkok.. cutlery.. periuk.. minyak gamat... huuuuiiiihhhhhssss..... untungnye lah kalau ade orang yang sponsor... eh? muahahhahaha.... tapi sebenarnye....... ape yang paling penting...









dapat berkasih sayang  ^_^




so, where I would go if I could go wherever I want? 
I want to go to Awana Porto Malai, Langkawi..
why did I choose that as the perfect destination for me and my partner? 
Because I want to find the perfect love there... yes, love will begin there...









.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...