26 March 2012

NUR SAKINAH | 8 BULAN



uhuk. uhuk. uhuk
*terbongkokbongkokbatuk*


dah 8bulan dah anak dara ni...


huihhh.... sekejapan sungguh!!
awal2 dulu, semangat plan untuk proses adik sakinah..
tapi bila sakinah dah beso ni... terus mendongak langit sambil termenung...
mampu ke aku nak handle lebih dari sorang anak???

+______+






sakinah sekarang dah tak boleh tinggal main sorang2..

mesti nak kena perhati dia sentiasa
dulu tempat favourite kat rak tv tu... sukaaaa sangat wayar yang berselirat tu.. suka btol dia bila dapat tarik.. pastu sukaaa sangat ngan kipas tu.. agaknye kipas tu bergerak2 tu yang dia nak pegang kot... sekarang tempat tu dah kemas. dah tak menarik perhatian.. hahahhaa...



sekarang yang sakinah suka.. ni kat tempat meja ni..
meja ni rendah je.. 1 kaki je tinggi dia..
en.sOmi buat sendiri.. jadi ala2 meja jepuunngg laa kaann.. hihi...
memang jadi kesukaan sakinah la...
panjanggg je tangan dia dok hulur nak capai ape kat atas meja tu..
agak2 confident sket.. dia capai meja tu terus berdiri!!!!

puuuhhhh.... sakit jantung mak ko!
duduk pun belum lagi wahai anak... daaahh... nak berdiri.. ehhhh jangankan kata duduk.. merangkak pun blum lagi... ade hati nak duduk ngan berdiri...




SAKIT JANTUNG TAK ??????

*gambar goyang sebab time tu sakinah tengah nak balancekan diri..

aku tengah breakfast.. memang nampak sakinah lalu belakang aku.. tak sampai seminit, pandang kanan... perrgghhhh... kelam kabut aku cari kamera.. hahaha... bukan nak selamatkan anak.. (matikla ayah dia tahu) aku tak jerit walaupun terkejut.. sebab kalau aku jerit terkejut, mesti sakinah pun terkejut.. bila dia terkejut, mesti dia terlepas pegangan tangan tu.. mestilah dia jatuh.. KOMPOM aku tak sempat sambut kan... so... releks.. tapi cepat berfikir, cemane dia nak buat... so, pelan2 aku gi kat dia.. bila aku dah kat sebelah.. tersengih2 dia tengok aku.. bangga la tu dapat berdiri.. hahahaha... terhoyong hayang jugak dia... aku tengok je sakinah.. nak tengok akal dia cemane dia nak duduk balik.. tangan standby la nak sambut kan.. dan sah! memang dia jatuh terduduk (aku sempat sambut) sebab bila sakinah step kaki dia nak menapak, memang tak berjaya lagi.. hahahaha.. tapi good sakinah! sebab dia tahu, cara nak bergerak... kena gerakkan kaki walaupun dalam keadaan macamtu... cuma dia blum cukup kuat lagi je..  >_<



gaya macam nak merangkak kann...


tapi tak merangkak pun... dia nak duduk. tapi menyenget.
pinggang tak kuat dan dia pun tak confident nak lepaskan tangan



ni kat hujung kaki.. klau dia datang kat badan kita..
tup! berdiri dah..

seb bekkkk suka wat muka comel!


hamatlah tak rajin nak pegang botol susu..
8 bulan dah anak oiiii...


yang ni paling aku seronok!
situasi kat atas ni bukan kitorang yang angkat tangan sakinah suruh peluk tau... dia yang nak peluk sendiri...
sakinah suka berkawan & sangat peramah dengan budak2...
tak kira siapa dan dimana.. semuaaaaa pun sakinah tegur..
siap jerit2 lagi bila suka tengok ade budak2..
mak yang malu tahuuu...
pegi mana2 mesti ade orang cubit pipi sebab kelakar tengok dia jerit lompat2 suka tengok satu  benda tu...


fav possition bila duduk ngan tok wan
&
fav face yang dia selalu buat.. selamberrrr jeeerrrr...
pengasuh dia suka cakap yang sakinah susah senyum.. susah nak ngorat dia.. hahahahahha... good sakinah.. gooooddd...

tok wan suka bagi sakinah duduk macam ni sambil zikir or dengar zikir kat oasis.. budak kecik kannn... hati suci lagi... bersih... bila dengar zikir atau azan automatik dia diam.. kat umah pun sama.. ayah sakinah suka pasang oasis untuk bagi sakinah diam.. aku pun suka.. sebab sakinah akan tengok dengan kusyuk macam faham je zikir2 tu semua... sejuukk perut ibu ngandung... ilang semua sakit lemah lembik ibu ngandung dulu...  ^_^  alhamdulillah......




22.03.2011 ritu gi checkup... berat 7.62kg dan tinggi 69.5cm.. bagi aku tinggi kot sakinah ni... gigi pun dah nak masuk 2 batang rasanya.. sebab aku sukaaa bagi sakinah gigit jari aku.. nak rasa gigi dia... huhu.. cerita pasal anak kaaaannn... memang tak akan habis!


.we love u nur sakinah.




.




2 comments:

  1. Alalaalalala..... skang nie dah mula tak larat ....sebab suka ajak main tanpa rasa penat...

    ReplyDelete
  2. hahahaaa.. dah mula dah mencapai apa saja... keep on going sakinah!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...