05 August 2011

SEMBANG PETANG

Salam korang... ^_^

rindu la kat blog ni... Siyes,rindu nak membebel tiap ape yang aku alami..tapi apakan daya, keadaan aku memang tak mengizinkan...aku ni kalau boleh nak je citer setori mori pengalaman bersalin kat korang..seronok ohh bersalin...memang la amat menggerunkan bila pikir situasi yang perlu dilalui untuk keluarkan anak tu..tapi dari sudut lain,aku rase aku orang yang terpilih untuk menjadi the real superwomen sebab 'diizinkan' bersalin normal yang dah tentunya datang daripada Allah yang Maha Berkuasa..Alhamdulillah...

Banyak ni benda nak citer...tapi aku risau aku letih menaip kang aku wat citer tergantung plak..hahaha..

Ok..ok..aku bersalin pagi jumaat..sehari dok spital ppukm,sabtu pagi doktor dah bagi balik..Alhamdulillah,anak tak kena kuning...dari ppukm aku terus ke umah mak ayah di kajang dan dari situlah bermulanya episod baru aku dan en.s0mi......

Apakah?huhu...bak kata akak angkat aku, baby ni akan bertukar tingkah laku setiap hari..baru aku nak tune mind macam ni, esok dah lain plak pe'el dia..fening.ohhh memang fening...mental fizikal kena kuat..seb bek en.s0mi dgn mak ayah aku banyak membantu..en.s0mi banyak backup aku sebab awal-awal memang tak terbuat aku nak tukar pampers anak sensorang..nak mandikan lagi..pastu awal-awal aku kan lemah,so wat sket dah penat..so,en.s0mi kena take over..huhu..(tapi sekarang aku dah ok! =D ) mak plak slalu tolong tengokkan sakinah bila aku nak ke tandas..aku kalau ke tandas amik mase dekat 15min jugak..yelah,nak kenc kena hati-hati..kena kepit sebab nak jaga luka jahit kan..pastu kena lap kering-kering..nak buat semua tu semua ada step..aku rase aku dah macam robot..hahaha..ayah plak pakar tidokan sakinah.ayah kalau dodoikan sakinah,kompom tido..hehe..tima kasih mak & ayah..hmm...tak lupe gak mak mentua aku..mak mentua aku ni bleh wat air ubat..so, mak mentua aku ada wat air untuk baikkan luka..alhamdulillah..serasi ngan aku..aku ritu ada luka kt nipple..so,sekarang dah ok dah... ^_^

ermm...ape lagi ek? (aku dah lenguh dah ni.hahaha...)
ok,ade mase aku citer kat korang pasal pe'el sakinah + pengalaman bersalin ye..

*alhamdulillah,akikah nur sakinah dah buat pada hari ke 9 kelahirannye..nak wat hari ke 7 tak dapat sebab hari kerja n tak sempat nak uruskan..

> tambah la sikit citer <


*rambut sakinah pun dah selamat dibotakkan hari ke 11 oleh ayahnya a.k.a en.s0mi dengan dibantu oleh tokwan a.k.a ayah aku..

*last skali,sory yeh sebab aku rase entri ni entri kelam kabut.ni namanya entri taip laju-laju sampai jari kebas sebelum anak bangun.pastu otak ni kalau bleh semua benda pun nak citer sekaligus.boleh?haha!

Sent from my Nokia smartphone

1 comment:

  1. Takpe... citer skit2x....sehari dapat 2,3 perenggan pun okey...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...