28 August 2011

CERITA CERITU

entry terperap dalam draf dan baru kini di post..
tumpang laluuuu.....




Assalamualaikum semua.....

Lame giler aku tak online.. dari sehari ke sehari nak bercerita itu ini.. tapi tidaklah menyempatkan... Sakinah dah sebulan dah.. so, pe'el dia dah lain sikit... tido nak berdodoi... berpangku... ho ho hooiii... patah tangan mak ko nak.. hahaha..sebenarnye aku tak kisah.. asalkan dia tido... daripada terkulat kulat nak tido tapi tak tido... baik aku pangku je... kang tak tido, bile nak besonye... baby kan membesar dengan tido.... tapi aku tak kose la kan nak pangku memanjang.. kang bila pulak aku nak makan.. nak rehat semua.. so, agak-agak dah lena ibarat ko kentut kuat-kuat depan dia pun dia wat donnoooo je.... boleh la diletakkan ditilam beliau dan tidolah kau disana... nyeh..; nyeh.. nyeh..

Sakinah ni kena bagi tido mengiring baru lama sket tidonye sebab kalau tido telentang, sakinah cepat terkejut.. kecuali dibedungkan... bolehlah tido telentang... tapi kannnn.... budak sekarang ni mane nak tido bedung-bedung ni... sakinah kuat okehhh... ko bedung dia kuat mane pun mesti last skali beliau berjaya gak keluarkan tangan dia... huahahhaha...



Bayeklah..

disebabkan banyakkkk citer nak diciterkan.. aku lum sum sekali dalam ni.. karang kalau dibahagikan karang ntah bile-bile mau sambung... huahahhahhaha... aku bukak album.. pilih gambo.. terus sumbat dalam ni... kira All in One gitu....  >_<





Dah ready ???


Cerita 1



Ni tungku aku... kecik je.. guna batu sungai... tukang urut aku yang bagi... beliau kata saje bagi aku yang kecik, so aku boleh tungku sendiri... awal-awal haritu kan aku tak bape kuat lagi... nak tungku ni ayah aku bagi lapik guna daun mengkudu..kadang-kadang daun sirih.. kadang-kadang daun kunyit..

Aku bertungku pagi dan petang... selalu kalau bertungku aku suka lama-lama kat part pinggang... pastu tekan kuat-kuat.. huihhhh... legaaaa...... dulu kan.. time bertungku adalah sampai batu tu sejuk pastu tunggu petang plak... tapi sekarang ni boleh sambung lagi bila-bila masa sebab en.sOmi belikan bantal air panas tu... yang pasang kat plug untuk panaskan tu...



Cerita 2


Ini budak kan... minggu pertama sudah reti angkat kepala tahuuu... ni gambo hari ke 11 / 12 /13 (tak ingat sudahh) ... tengoklahh... tangan pun dah boleh tahan badan pastu kepala tergoyong gayang kiri kanan.. hahhahaha....



Cerita 3

Ni akibatnye bila malam-malam selalu tertido dengan cemin mata... huahahhaha... seb bek memang ade cemin mata baru yang dah buat cuma belum pakai...  =p



Cerita 4

" Ibu, kalau nak mandikan saya kena bagi saya kenyang dulu tau... " kata sakinah.
Kalau takkkkk............. ko tak sempat buat ape. mandikan laju-laju pastu buh minyak ala kadar pastu terus pakai barut ngan baju. sebabnye dia dah jerit-jerit mintak susu.. nak tuam pun tak sempat.. hadoi la anak... bila dah kita siapkan dia sambil dia 'test suara'..... mulalah kita kelam kabut. terketar-ketar ohhh... nak butangkan baju pun boleh tak masuk-masuk butang tu kedalam lubang... huhu... satu lagi pe'el dia... dah siap mandi.. dah siap macam kat atas ni, barulah dia nak 'shi shi'... maka, memang hari-harilah tuala dia kena basuh... seb bek tuala ada 3... huahahahhahaha.....



Cerita 5


Kan baru lepas nyusu kita kena bagi dia sendawa kan... so, aku suka letakkan atas bahu cenggini sebab nak tiarapkan tu aku tak bape selesa.. yela, tak bleh nak bersila lagi kan.. lagipun bila macam ni, cepat sket dia sendawa sebab perot tertekan kann... tapi masalahnye si budak bertuah ni... bila dah letak di bahu camtu, bukannye dia nak sendawa... tapi sekelip mata je dia terus lentok! cari port baikkkk punye nak tido.. pastu bila kita turunkan nak letak kan tilam, bukak mata balik... huahahahah... memang budak bertuah!!



Cerita 6



Yang ni time 22.08.2011 ritu... bawak gi klinik nak cucuk sebulan.. cucuk Hepatitis rasenye... nanges sket je masa masuk jarum.. pastu tak dah...  gud gurl.......... nak tau rahsia dia?? sebelum kasi cucuk, kasi kenyang dulu.. hahahah.. lepas cucuk tu.. susukan sket lagi terusssssss tido nyenyak baik punyerrrr....  :-)



Cerita 7

Ni cerita last... dah takde benda nak tulis sebab gambo-gambo sajer... ni semua aksi-aksi sakinah yang berjaya aku snap dalam macam-macam keadaan...  ^_^

















eh, terselit gambo ILHAM pulok... hahaha...



OK





 LAST SEKALI



GAMBO SPESEL
^_^














2 orang kesayanganku....
serupa tak?? haha!

3 comments:

  1. hehehehe... besor dah sakinah..

    ReplyDelete
  2. Sakinah skang nie susah nak tido kan.....

    ReplyDelete
  3. comenyer sakinah n atuknyer...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...