06 April 2011

ketenangan itu....

ehemm... ehemm.. alhamdulillah.... saya masih boleh bernafas pagi ini..

assalamualaikum semua..... !!!!  ewaaahhh..... semangat sentimental aku pagi ni... hahahhaha...

nak tau sebab pe aku bersemangat sentimental??

1)  bangun pagi dalam keletihan tapi sangattttt tenang...

2)  cuaca pagi ni pun tenang... jalan raya pun tenang... banyak keta, tapi tak jammed macam selalu... smoothhh gituuu.....

3)  perot kenyang dapat makan 1 1/2 roti canai dengan teh tarik pagi-pagi kat kedai... selalu tak sempat, kena tapau.... fuhh.... memanglah keadaan perot & anak aku amatlah tenang....

4)  sampai ofis, orang tak ramai lagi... jadi suasana amatlahhhh tenang....

5)  tak perlu tergesa-gesa diwaktu pagi dikala sampai ofis.. just on computer, bukak lampu bilik bos, kuarkan fail yang dah diambil tindakan dan teruss ngadap computer.... selalu kelam kabut gi buat air untuk bekfes sebab lapo.... hihihi... kena pastikan bekfes sebelum bos sampai, sebab bila bos sampai adalah bersamaan dengan bersedia dengan kerja seterusnya... huhuhu.... tapi hari ini adalah tenang kerana............. malam tadi bos saya telah terbang ke seoul, korea.. ada tugas.. jadi aku adalah tidak perlu tergesa-gesa pagi ini.... huihhhhh........ heaven !!! 
<<< ni rupanya hikmah untuk stress yang dialami 2 3 4 5 6 7 8 9 10 hari yang lepas... hik! hik! hik!  >>>>>

6)  pagi ini saya datang ofis dengan membawa 2 buah beg.... 1 handbag.. dan 1 lagi adalah beg barang itu... wihuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu............ heaven!! heaven!! heaven!!  ketenangan & kegembiraan itu berganda-ganda !!!

apakah barang itu??? hihihi... disebabkan ketenangan ini.... saya masih belum bersedia mahu kasik kepochi... berilah aku masa untuk menikmati dan mensyukuri ketenangan ini sepuas-puasnya..... (ape ni, jap saya.. jap aku.. ho.ho.ho.)

baiklah. permisi dulu yaaaa...... moga ketenangan ini kekal milik kita semua.... Alhamdulillah.... syukur dan rasa amat berbaloi-baloi mendapat ketenangan ini setelah melalui banyak dugaan yang menguji kewarasan.... huuuihhhhh..... jauh dah aku ni layan bluesssss...... hahhahahahha... sebelum aku gi jauh lagi... marilah bersama-sama kita layan bluesssss lagiiiii..... BERSYUKUR DENGAN NIKMAT ALLAH yang tak ternilai ni... sekelip mata je, Allah berkuasa menukarkan keserabutan kepada ketenangannnnn...... Subhanallah...... Allah Maha Besar......


_

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...