01 November 2011

PUTING BOTOL SUSU

SALAM SAYANG SEMUA......

pagi-pagi bukak blog.. tapi pastu blur sebab tak tau nak citer ape.. huahahhaa... so, godek-godek enpon.. tengok ada gambo botol susu... ohhh baru teringat satu benda nak share... dhiya nak share pasal puting botol susu... sebenarnye dhiya guna teat jenis ni sebab daddy ilham yang perkenalkan... nak tau teat jenis ape?


nampak tak?


dhiya dah lupa la nama sebenar dia... hihihihihi.... dhiya panggil puting Y je.. teat jenis Y ni guna konsep torehan berbanding konsep lubang bagi teat jenis biasa.. so, susu tak akan terus mengalir tapi hanya akan keluar bila baby sedut... macam dhiya cakap tadi, dhiya mengenali teat ni daripada abg ngah dhiya dan sebab utama ialah sebab si sakinah ni kalau menyusu suka tersedak! yang sebenarnye sakinah ni tersedak sebab dia tak reti nak berhenti menyusu bila dia nak sendawa kenyang.. so, situasi tu macam bertembung.. nak sendawa tapi tak sempat berhenti.. sebab tu la boleh tersedak.. lagi satu sebab kadang-kadang sakinah ni sukahati dia je tengah-tengah nyusu tu, berhenti plak.. termenung.. berangan.. kena cuit pipi tu baru dia hisap balik.. so.... kalau teat tu jenis yang berlubang, mesti la susu sentiasa mengalir kan.. pastu mula la meleleh-leleh je susu dan ibunya pun akan ketap gigi kegeraman...... grrrrr....

so, penyelesaiannye... guna la teat jenis Y ni...


tengookkkk.... susu tak keluar pun walaupun botol diterbalikkan..

lepas ni.. takde la masalah susu tumpah kalau botol susu terjatuh ke ape ke...


sumber gugel :




eeeeehhhhhhhh..... lupe plak nak bagitauuuuuu..... jenama teat yang dimaksudkan ni ialah
PIGEON yehhh....



 dan eeeehhhhhhhhhhhhh............. (lagi) tetiba teringat ade lagi satu jenis puting botol yang dhiya gunakan untuk sakinah..


Anti-colic teat - Basilic
akak ipar dhiya yang belikan.. mahal la tapi... rm8.90 seketul.. tapi takpelah kannnn... melabur la untuk yang terbaik kan.... teat ni pun guna konsep torehan dan ditambah dengan fungsi anti kembung...



akhir sekali...
marilah kita melihat sakinah si botak ibu ni...

alahai sakinah... cemane la ibu nak gegerl kan kamu yehh... huhuhu...

ni baju anak baby sitter sakinah.. balik amik dia petang semalam terkejut aku tengok anak.. ehhhh.. baju sape ni... nak tergelak pun ade.. hahahahha... pastu baby sitter sakinah cakap.. tadi dia muak.. baju basah.. takut merah plak kulit pakai baju basah lembab-lembab.. tu yang tukarkan baju tu.. hahahhahahahha.. tak terkata aku.. terharu pun ade bila sampai macam tu sekali akak tu jaga sakinah kan.. huhuhu... semoga berkekalan lah...


.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...